Egy különleges bank, amely egy csapásra hozhat megoldást Indonézia műanyag- és szociális problémáira
Az óceánokat fojtogató plasztikprobléma az elmaradott térségek hiányos hulladékszállítási és feldolgozási rendszereiben gyökeredzik – a helyi lakosoknak tartott prédikációktól nem remélhetjük a helyzet megoldását, véli David Katz, a Plastic Bank alapítója és ügyvezető igazgatója.
Ha a megfelelő egészségügyi ellátás, a gyerekeid iskoláztatása vagy a tűzhelyed működtetéséhez szükséges fűtőanyag előteremtése is napi kihívást jelent, vélhetően nem ragadnak magukkal a környezetvédők még oly jogos szólamai sem a műanyaghulladék felelősségteljes kezelésének fontosságáról.
Ezt ismerte fel David Katz, aki a fenntarthatóságért elkötelezett SC Johnsonnal partnerségben kidolgozott egy különleges üzleti modellt:
pénzügyi értéket rendeltek a műanyaghoz, amely a közösségi és családi tulajdonban lévő bankfiókok hálózatán keresztül esélyt teremt a családok megélhetésének javítására és hosszú távú céljainak megvalósítására.

A Plastic Bankokban az ügyfelek az összegyűjtött hulladékot pénzre válthatják, vagy egy digitális pénztárca segítségével a szükségleteiknek megfelelő javak beszerzésére fordíthatják. Sőt, saját újrahasznosítási vállalkozást indíthatnak.
Az ötlet Baliban valósult meg, azonban exponenciális terjeszkedésre számítanak, ami a térség óceánjainak tisztaságát és az SC Johnson termeléséhez szükséges újrahasznosítható műanyagot is biztosíthatja – derül ki a Green Biz interjújából.