210 tonnával csökkenti a műanyag-felhasználását a Lidl
Saját márkás ásványvizek PET-palackjainak súlycsökkentése, a kupakméret csökkentése és egységcsomagolásának továbbfejlesztése révén további 210 tonnával mérsékeli a műanyag-felhasználását a Lidl.
A Lidl 2018-ban bejelentette, hogy 2025-re 20 százalékkal csökkenti a műanyag felhasználását, saját márkás termékei plasztikcsomagolásainak újrahasznosíthatóságát pedig 100 százalékig biztosítani fogja – számolt be a vállalat közleménye alapján az Index.
A törekvéshez kapcsolódóan az áruházlánc 2019 júniusától a vastagabb és színnel nyomtatott fólia helyett egy átlátszó, vékonyabb és festékmentes fóliát használ fel minden ásványvizének egységcsomagolására.
A fejlesztések révén csökken a csomagolásra felhasznált fólia mennyisége, továbbá a nyomatlan fólia könnyebb újrahasznosíthatóságot biztosít, használata által pedig elkerülhetők a víz- és légszennyezést okozó festési folyamatok, melyek csökkentik a környezeti terhelést is.
