Konferencia a fenntartható fejlődésről
Fontos, hogy a diákok elkötelezettek legyenek a fenntartható fejlődés és a környezetvédelem ügye mellett – mondta Maruzsa Zoltán köznevelési helyettes államtitkár a témában rendezett nemzetközi konferencián.
A Kárpátok Keretegyezményt aláíró államok képviseletével megrendezett tanácskozáson Maruzsa Zoltán kiemelte: a kormány 2014-ben kezdeményezte a fenntarthatósági témahét bevezetését Magyarországon annak érdekében, hogy a hagyományos tantervi, tanórai kereteket meghaladva minden évben a fenntarthatóságra és környezetvédelemre neveljék a magyar diákokat. A helyettes államtitkár szerint ez egy nagyon sikeres program, ezért az évek alatt szerzett tapasztalatokat érdemesnek ítélték egy nemzetközi konferencián történő megosztásra.
A helyettes államtitkár rámutatott:
a Kárpátok régiójában sem a környezetszennyezés, sem az egyéb problémák nem állnak meg az országhatároknál. Közös feladat ezek együttes kezelése, és az, hogy a fenntartható fejlődés, a környezetvédelem fontosságának jegyében neveljék a gyermekeket.
Jelezte: a tanácskozáson bemutatják azokat a magyarországi kezdeményezéseket – a fenntarthatósági témahetet, a zöld óvoda-, ökoiskola-programokat –, amelyeket az oktatási rendszerben vezettek be annak érdekében, hogy a tanulók elkötelezettek legyenek a környezetvédelem ügye mellett.
A Kárpátok Keretegyezményt a Kárpátok védelméről és fenntartható fejlődéséről hét ország (Csehország, Lengyelország, Magyarország, Románia, Szerbia, Szlovákia és Ukrajna) írta alá 2003 májusában Kijevben. A 2006 januárjában életbe lépett egyezmény a régió egyetlen, fenntarthatósággal foglalkozó többszintű kormányközi hálózata. A keretegyezmény aláíróinak közös víziója az egységes szakpolitika és az együttműködés megvalósítása a Kárpátok védelme és fenntartható fejlődése érdekében – idézi az MTI-hez eljuttatott háttéranyagot az orientpress.hu.
Magyarország mint a keretegyezmény soros elnöke, a fenntarthatóságra való nevelés témájában rendez nemzetközi konferenciát. A tanácskozás központi témái a fenntarthatóságra való nevelés egész intézményes megközelítése a pedagógusok jó gyakorlatainak támogatásáért, illetve azon nevelői kompetenciák, amelyek képessé teszik a pedagógusokat a minőségi oktatásra.