2019. augusztus 21., Hajna, Sámuel
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Lassan Magyarországon is zöldülnek a boltok

Úgy tűnik, valóban elkezdtek cselekedni a kereskedők, sorra jelennek meg a hétköznapi vásárlásainkat is átalakító-zöldítő megoldások a boltokban.

A műanyagmentes július derekán a privátbankár.hu több áruházláncot is megkeresett, hogy felmérjék, a közeljövőben tervezik-e az egyszer használatos műanyag zacskók, szatyrok kiváltására alkalmas termékek bevezetését, és kiderüljön, milyen egyéb környezetkímélő lépéseket terveznek a műanyag termékek visszaszorítására.

Mint a portálnak adott válaszokból kitűnik, örömteli folyamatok indultak el a magyarországi boltokban. A CBA üzletekben megtalálható csomagolóanyagok között például egyre nagyobb arányban vannak jelen a papírból készültek, illetve a szintén ott kihelyezett műanyag tasakok úgynevezett grammsúlyát is jelentősen csökkentették.

Emellett kísérleti jelleggel megkezdték a 100 százalékban biológiailag lebomló zacskók tesztjét is.

Fotó: MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba 

Az Aldit saját bevallása szerint folyamatosan foglalkozik a fenntartható csomagolás témájával. A kenyerek és péksütemények, a hús, a gyümölcs és a zöldség boltokba történő szállítására többnyire már most is többször használatos rekeszeket használnak. Ezzel párhuzamosan megszüntetik a látványpékségeknél az egyszer használatos műanyag kesztyűk elérhetőségét is: helyettük fém fogóeszközöket biztosítanak. 

Emellett még az idén kivezetnek kínálatukból számos, egyszer használatos műanyag terméket, többek között a műanyag evőeszközöket, poharakat, tányérokat és szívószálakat.

A Tesco a fenntartható csomagolástechnikák arányának növelése érdekében folyamatosan egyeztet a kiskereskedelem, az élelmiszer- és csomagolóipar szereplőivel az úgynevezett „zárt csomagolóanyag-körforgás” kiépítéséért. Emellett célul tűzték ki, hogy a saját márkás termékeik csomagolását 2025-re teljesen újrahasznosíthatóvá tegyék, és az áruházlánc működése során általánosságban is csökkentsék a csomagolóanyag-hulladékot.

A Lidl tervei szerint 2025-ig legalább 20 százalékkal csökkenti műanyag-felhasználását, a saját márkás termékeik plasztikcsomagolásai pedig teljesen újrahasznosíthatók lesznek. 2019 végéig megszüntetik az egyszer használatos műanyag termékek, mint a szívószálak, az eldobható műanyag poharak, műanyag tányérok és evőeszközök, valamint a műanyag fültisztító pálcikák értékesítését. 

Fotó: www.spar.hu

A lédig termékek, zöldségek, gyümölcsök, péksütemények környezettudatos vásárlásához nem feltétlenül kell az áruházak segítsége, vihetünk magunkkal zacskót otthonról is. Megfelelő átlátszó, tartós, hálós műanyag zsákot azonban nem is olyan könnyű beszerezni – olcsón legalábbis biztosan nem. A nagy áruházláncok között elsőként a Spar dobta be – egyelőre tesztjelleggel, 3 városban, Győrben, Tatabányán és Szegeden – az újrahasználható tasakot. 

A termékkel kapcsolatosan eddig kizárólag pozitív visszajelzéseket kaptak a vásárlóktól; a tesztet várhatóan a nyár végén zárják le, így a tervek szerint ősszel országosan is elérhetővé válnak a tasakok a Spar és Interspar áruházakban.

Neked ajánljuk
Inkognitóban járnak a szemetelők Szegeden Mire nem lehet jó a műanyag! Sok kis lépés egy tudatosabb szállodaipar felé Ultrafast fashion: amikor már a fast fashion sem elég gyors Szeptembertől támogatás a naperőművekre
Tovább a forrásra: privatbankar.hu
Vissza
Hírfolyam