2019. december 7., Ambrus
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Az vagy, amit nem eszel meg

A szemétről az emberek zömének a papír- és műanyaghulladék jut eszébe, pedig az élelmiszer-hulladék is legalább ekkora mértékben jelen van a mindennapjainkban.

Az elképesztő mértékű túlfogyasztás (vagy inkább túlvásárlás) több száz tonna kidobott ételt eredményez. A napi rutinnak már annyira része, hogy a nem elég friss kenyér, a kicsit megnyomódott alma és a tegnap lejárt joghurt a kukában végzi, hogy a legtöbb embernek fel sem tűnik. Mára a kidobott ételek problémája már nem csak a civil szervezeteket foglalkoztatja, sok cég száll a harcba a fenntartható(bb) táplálkozásért – írja a Kreativ Online.

A Tesco „Kívül szokatlan. Belül hibátlan” kampányának célja, hogy rávilágítson, mennyi zöldség és gyümölcs végzi teljesen feleslegesen a kukában csak azért, mert nem felel meg az esztétikai sztenderdeknek.

A Tesco arra mutat rá, mennyire nem számít az elkészült ételek szempontjából, hogy milyen volt a vágódeszkán az alapanyag:

Fotó: tesco.com

Természetesen a Föld ételhulladék-szigetei nem csak szépséghibás zöldségekből és gyümölcsökből állnak. A nemes egyszerűséggel Save The Foodnak keresztelt kezdeményezés első körben 2016-ban, plakátokon mutatta meg, mennyiféle és milyen nagy mennyiségű étel köt ki a szemetesekben Amerikában.

Nemrég pedig megérkezett a kampány második felvonása, a Guestimator. Ez egy olyan alkalmazás, ami segít kiszámolni, hány főre, pontosan mennyi alapanyagot kell vásárolni egy ebéd vagy vacsora elkészítéséhez, valamint egy halom hasznos tippet is ad arra, mi mindent lehet kihozni a kidobásra ítélt ételekből – derül ki Győri Zsófiának az üzleti világ szemétcsökkentésre irányuló kezdeményezéseit sorra vevő írásából.

Neked ajánljuk
Az óceánokban lévő szemét tíz százaléka a halászatból származik A Meki is nekimegy a szemétnek Vége a korlátlan ételfogyasztásnak Tömegesen kóborolnak éhes jegesmedvék a csukcsföldi város közelében A karácsony az ajándékozás és az adományozás ideje...
Tovább a forrásra: kreativ.hu
Vissza
Hírfolyam