2019. december 9., Natália
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Az átláthatóság fokozza a válogatási kedvet

Egy friss kutatás azt vizsgálta, mennyire hatékonyak a szelektív gyűjtéssel kapcsolatos reklámok – kiderült, hogy más módszerekkel sokkal hatékonyabban el lehetne érni, hogy többen gyűjtsék külön a szemetet.

Az Egyesült Államokban a csomagolások nagyjából 75 százaléka újrahasznosítható lenne, mégis csak 30 százalékot sikerül szelektíven, helyesen gyűjteni – írja az nrgreport.com.

Jelenleg a szelektív hulladékgyűjtésre felhívó kampányok inkább a bűntudatra játszanak, és negatív érzéseket keltenek a felhasználókban, ami nem feltétlenül pozitívum.

A Pennsylvaniai Állami Egyetem, a New York Állami Egyetem és a Bostoni Főiskola friss kutatása azt vizsgálta, hogy hogyan lehetne rávenni az embereket az aktívabb szelektív gyűjtésre.

Fotó: Dave Goodman/Wikimedia Commons

A kutatók először laboratóriumi körülmények között tesztelték, hogy van-e jobb stratégia a jelenlegi felhívó reklámoknál. 111 főiskolai diáknak mutattak meg háromféle reklámot: az első egyszerűen a szelektív hulladékgyűjtésre hívta fel a figyelmet, a második azt mutatta meg, hogy milyen új termékeket készítenek az újrahasznosított termékekből (papírból papírt, alumíniumdobozból alumíniumdobozt), míg a harmadik kicsit kreatívabb volt, és azt mutatta, hogyan lehet új életet lehelni a kidobott termékekből.

A diákok nagyjából fele gyűjtötte szelektíven a szemetét az első reklám láttán, a második két csoporthoz tartozó diákoknál viszont már 80 százalékig rúgott fel az újrahasznosítók aránya.

Neked ajánljuk
A műanyagszennyeződés csúszós terep A plasztikbank története folytatódik Okoskamerákkal a szemetelők ellen A növekvő hőség árát mindenki megfizeti Összefogás a klímavédelemért: évente hatvan szénerőmű kibocsátását spórolják meg a vállalatok
Tovább a forrásra: nrgreport.com
Vissza
Hírfolyam