2020. július 3., Kornél, Soma
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Fenntartható kereskedelem, forradalmi csomagolásban

Hogyan lehet megelőzni, hogy teljesen ellepjen minket a műanyagszemét? Milyen kísérletek vannak a probléma orvoslására, és mit tesznek a legnagyobb szennyezők a válság enyhítése érdekében?

A Menedzsment Fórum külön cikksorozatban mutatja be a műanyagválságra adott legfrappánsabb megoldásokat, köztük egy startup radikális újítását és a Nestlé csomagolásokkal foglalkozó kutatóközpontját is.

Koncentrált megoldás

A Splosh nevű startup tisztítószer-, szappan- és testápoló-koncentrátumok internetes forgalmazását végzi.

A cég kis műanyag zacskókban szállítja ki az árukat, amelyeket otthon fel lehet hígítani – ezáltal csökkennek a csomagolási és szállítási költségek.

Angus Grahame alapító szerint már mintegy 20 ezer ügyfelük van, és nem győzik kielégíteni a megrendeléseket. Szerinte az emberek akkor hajlandóak lemondani a műanyagról és segíteni a környezetvédelmet, ha emiatt nem kell megváltoztatniuk az életmódjukat. Tehát a Splosh a kényelem, az ár és a minőség szempontjából is vonzó  szeretne lenni a fogyasztók számára.

Forrás: Kilogramme/vimeo.com

Lehet a műanyag jó?

A Nestlé Lausanne-ben megnyitott kutatóközpontjának célja a funkcionális, biztonságos és környezetbarát csomagolások kifejlesztése. A fejlesztésbe a startupok és külső szakértők mellett a régi csomagolóanyag-beszállítókat is bevonják.

A világ legnagyobb élelmiszer- és italgyártójának ugyanakkor nem az a célja, hogy teljesen lemondjon a műanyagról: „Úgy gondoljuk, hogy van jó műanyag és rossz műanyag. A csomagolások újrahasznosíthatóságának növelése ugyanolyan fontos, mint az elmozdulás az új anyagok irányába” – vélekedik Véronique Cremades, a Nestlé fenntartható csomagolásért felelős vezetője.

Valódi céljuk az, hogy – a pazarlásmentes jövő jegyében – egyetlen termékük se végezze a szemétben vagy a hulladéklerakókban. 

Ettől azonban a Nestlé – a többi óriáskonszernhez hasonlóan – még nagyon messze van. 

Neked ajánljuk
Retteghet a tiszai szemét – idén is támadnak a PET-kalózok A Carlsberg és a Coca-Cola is papírcsomagolás felé kacsingat Adjunk esélyt az anyagoknak A természet alkotásainak törékeny szépsége is lehet kézzelfogható Díj a járvány idején helytálló nők elismerésére
Tovább a forrásra: mfor.hu
Vissza
Hírfolyam