2019. december 10., Judit
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Erősödnek a műanyaghulladékkal kapcsolatos aggodalmak

Európában minden második fogyasztót jelentősen aggaszt a műanyagválság.

Az európai fogyasztók több mint 53%-a szerint a műanyaghulladék az egyik legnagyobb globális környezeti kihívás. A téma leginkább a szlovák, a holland és a német fogyasztókat aggasztja – idézi a Gfk legutóbbi, műanyaghulladékkal kapcsolatos tanulmányát a Store Insider.

Az európai válaszadók a klímaváltozással azonos arányban jelölték meg a műanyaghulladékok felhalmozódását mint a legnagyobb, környezeti szempontból aggodalomra okot adó tényezőt. 

A magyarok szerint ugyanakkor a klímaváltozás sokkal nagyobb aggodalomra ad okot.

Fotó: shutterstock.com

cselekvésre sarkallva

Az európai vásárlók tesznek is lépéseket annak érdekében, hogy csökkentsék a műanyagok használatát.

Tíz vásárlóból több mint nyolc állítja, hogy bevásárláskor táskát visz magával, újra felhasználható takarítási eszközöket, törlőket használ, nem vásárol műanyag tányért és evőeszközt vendéglátáshoz, vagy újratölthető üveget használ, ha elmegy otthonról.

A vizsgált országok nagy többségében a fogyasztók az elsődleges intézkedéseket a gyártóktól várják el, a kormányok felelőssége csak ezután következik. A fogyasztók legfeljebb csak részlegesen látják magukat és a kereskedőket felelősnek, szerintük a műanyaghulladék kihívásával nem nekik kell foglalkozni elsősorban. A kereskedőket ugyanakkor felmentik a felelősség alól: kivétel nélkül valamennyi országban őket látják a legkevésbé felelősnek.

A Store Insider elemzéséből országokra bontva, részletesen megismerhetjük a fogyasztók változó viszonyulását a plasztikproblémához. 

Neked ajánljuk
A műanyagszennyeződés csúszós terep A plasztikbank története folytatódik Okoskamerákkal a szemetelők ellen A növekvő hőség árát mindenki megfizeti Összefogás a klímavédelemért: évente hatvan szénerőmű kibocsátását spórolják meg a vállalatok
Tovább a forrásra: storeinsider.hu
Vissza
Hírfolyam