2020. július 11., Lili, Nóra
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Ég veletek, plasztikfedelek!

Ez év március végéig valamennyi magyar beszerzésű, saját márkás tejtermékénél elhagyja a műanyag fedelet az ALDI.

Az ALDI számos intézkedéssel kívánja csökkenteni műanyagfelhasználását, így 2019-ben már kivezette kínálatából az egyszer használatos műanyag termékeket, többek között a műanyag evőeszközöket, poharakat, tányérokat és szívószálakat – írja a Márkamonitor.

A vállalat a „Tegyünk ma a holnapért” kampánya keretében következetesen hajtja végre a „Mellőzni. Újrafelhasználni. Újrahasznosítani” szlogen alatt futó intézkedéseit.

Ennek megfelelően 2025-re a saját márkás termékei esetében 100%-ban újrahasznosítható csomagolóanyagot fog használni, illetve 2025-ig 15%-kal csökkenti csomagolóanyag-felhasználását.

Fotó: ALDI

2019 tavaszán az ALDI saját Facebook-oldalán kérdezte meg a vásárlóit, hogy műanyag fedéllel vagy anélkül szeretnék-e megvásárolni a saját márkás tejtermékeket. A szavazáson részt vevők válasza alapján a sajátmárkás tejtermékekről a vállalat fokozatosan elhagyja a műanyag fedőket. A szavazás következtében első körben három termékről – vajkrémről, kefirről és sajtkrémről – hagyta el a műanyag fedőket.

Ezzel éves szinten 6,4 tonnányi mennyiséggel csökkent az ALDI műanyagfelhasználása.

A vállalat most tovább folytatja ezt az intézkedését, és a legkeresettebb, 450 gr-os kiszerelésű, 12 és 20%-os tejfölöknél is végleg elhagyja a műanyag fedőket. A fedők elhagyására a készletek kifutása után, a tervek szerint ez év március végéig sor kerül. Az intézkedés következtében éves szinten további 10 tonnával csökken a műanyagfelhasználás.

Neked ajánljuk
Az Unilever 2039-ig egymilliárd eurót fordít természetvédelemre Rekordméretű műanyagszüret a Csendes-óceánban Élő nemzeti kincsünk: a pumi Közel a valódi önvezető autó? Újabb adomány a fehérvári kórháznak
Tovább a forrásra: markamonitor.hu
Vissza
Hírfolyam