Műanyagmentességért kampányolnak a plázák
A Magyar Bevásárlóközpontok Szövetsége legújabb kampányához több mint harminc kiskereskedelmi egység csatlakozott.
Egyre erősödik az a nemzetközi tendencia, ami a bevásárlóközpontokban elősegítheti a kevesebb műanyaghasználatot. Az észak-európai országok lakosaival erős ellentétben például a magyar vásárlók fejenként évente körülbelül 450 nejlonzacskót is elhasználhatnak – írja a Marketing&Média Online.
Ahogy a megnövekedett műanyaghasználat világszerte több és több problémát okoz, úgy válnak egyre keresettebbé a környezetbarát alternatívák. Ez a tendencia azonban még nem változtatott azon a kutatási eredményen, miszerint a globális szemét 20%-át csak a műanyagból készült csomagolóanyagok teszik ki. Ezért nagyon fontos lenne, hogy az egyszer használatos zacskókat, ételes dobozokat és műanyag palackokat környezetbarát, újrahasznosítható darabokra (LDP) cseréljük.
A változáshoz szükséges motivációk egyike a Magyar Bevásárlóközpontok Szövetségének mostani kampánya is, ami lengyel mintára összesen 30 magyar helyszínen ösztönzi majd a vásárlókat, hogy váltsanak környezettudatos eszközökre és egyúttal szemléletre is.
A kampány magyar helyszínei: Mammut, Arena Mall, Shopmark, Pólus Center, Campona, Europeum, Max City, ÁRKÁD Budapest, ÁRKÁD Pécs, ÁRKÁD Győr, Lurdy Ház, Fórum Debrecen, valamint 18 Auchan Korzó.
A kezdeményezés Közép-Kelet-Európa-szerte kiváló példa a jó ügy érdekében való összefogásra is: noha a részt vevő központok versenytársai egymásnak, egy közös cél érdekében ezt félreteszik. A kampányban Lengyelország, Románia, Csehország, Magyarország vesz részt, és hamarosan csatlakozik Litvánia is.