2020. szeptember 25., Eufrozina, Kende
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Új fronton küzd a hulladék ellen a brit Tesco

Üdítők, mosószerek és ételízesítők újratölthető verzióival találkozhatnak a brit Tesco vásárlói, ha online rendelnek.

A tesztüzemben működő kezdeményezés keretében a csomagolást begyűjtik a vásárlóktól, majd tisztítják, és újra forgalomba kerülhetnek. A boltlánc partnere a Loop, amely a magyar származású Tom Szakyhoz köthető – számolt be a BBC alapján a Napi.hu

Egyelőre 150 terméket érint a próba, a termékek pedig újrahasználható tartályokban érkeznek, amelyekért a vásárlóknak letétet kell fizetniük. Olyan termékek jöhetnek új, fenntartható köntösben, mint a Heinz ketchup, a Persil mosószer, a Coca-Cola vagy épp a Danone joghurtjai.

Az online leadott rendelést a DPD futárszolgálat szállítja ki, és ők lesznek azok, akik eljönnek a kiürült tartályokért, üvegekért is. Ezeket aztán profi módon tisztítják, és így kerülnek vissza a körforgásba.

A letétbe helyezett összeget akkor kapja vissza a vásárló, amikor leadta a termékek tárolóját.

A Loop online üzletében már számos termék elérhető újratölthető csomagolásban. Ha a szolgáltatás népszerűvé válik, akkor a boltokban is megjelenhet. A Greenpeace szerint az online vásárlás népszerűségének növekedése a vírushelyzetben jó alkalmat ad a csomagolóanyagok újragondolására.

Forrás: Loop/youtube.com
Neked ajánljuk
Izzik a levegő a műanyag körül Tovább dolgozik a környezetbarát csomagolásokon a Nestlé Lebomló pulóverrel az egyre gyarapodó szeméthalmok ellen Dicséretes felelősségvállalás: a jelentős szennyezésforrásnak számító vállalat beszállt a takarításba Mohafalakkal a szálló por ellen
Tovább a forrásra: napi.hu
Vissza
Hírfolyam