Tovább nyesi műanyagfogyasztását a Lidl
A vállalat ezúttal zöldség-gyümölcs kínálatában optimalizálta számos termék csomagolását, a fejlesztés eredményeképpen pedig éves szinten több mint 17 tonna műanyagot takarít meg a diszkontlánc.
Tovább csökkentette műanyag-felhasználását a Lidl Magyarország, a beszállítókkal való folyamatos együttműködés részeként most zöldség-gyümölcs szortimentjének csomagolását vizsgálta meg és alakította át az áruházlánc – írja a Piac és Profit.
A Golden, Idared, Fuji, Gála és Jonagold termékek esetében a korábbi műanyag sorolóbetétek kerültek kiváltásra környezetbarát papírtálcákra, míg a 3 db-os zöld csípős paprika és a Red Chief és Granny Smith esetében a 4 db-os kiszerelés állt át lédigre, így a csomagolásból 100 százalékban eltávolításra került a műanyag.
Az éves szinten 17,1 tonna műanyag-megtakarítást eredményező fejlesztés a vállalat immáron hatodik műanyagmérséklő intézkedése saját márkás termékkínálatát tekintve.
A Schwarz Csoport REset Plastic stratégiájának részeként az áruházlánc 2018-ban célul tűzte ki, hogy 2025-re 20 százalékkal csökkentse a műanyag felhasználását, saját márkás termékek csomagolóanyagainak 100 százalékát pedig újrahasznosíthatóvá tegye. Az átláthatóság és a tudatos vásárlói döntések segítésére a Lidl létrehozta saját „Felelősen csomagolva” logóját.
A logó azokon a saját márkás termékeken kerülhet feltüntetésre, amelyek esetében
- a csomagolóanyag legalább 80 százalékban újrahasznosítható; vagy
- legalább 30 százalékban újrahasznosított csomagolóanyagot tartalmaz; vagy
- a csomagolóanyag fenntarthatóbb alternatív anyagból áll; vagy
- legalább 10 százalékkal csökkent a csomagolóanyag vagy annak súlya.
A környezeti fenntarthatóság melletti elkötelezettség a vásárlói tudatosságnövelést is jelenti a Lidl számára. Ennek érdekében edukatív aktivitásokat szervez, legutóbb a szelektív hulladékgyűjtés témájában fejlesztett applikációt és hirdetett játékos versenyt követői számára.