Kampány indult a tömeges élelmiszer-pazarlás csökkentésére
Élj maradéktalanul! elnevezéssel társadalmi célú kampányt indított a Médiaunió Alapítvány az élelmiszer-pazarlás visszaszorítása érdekében.
Közleményük szerint az idén augusztustól 2021 februárjáig tartó kezdeményezés során törekednek az élelmiszer-pazarlással kapcsolatos szemléletformálásra, hosszú távon pedig az élelmiszer-pazarlás csökkentésére.
Magyarországon évente fejenként 68 kilogramm élelmiszert dobunk ki a szemetesbe, az élelmiszer-hulladékok több mint a fele a háztartásokból kerül ki.
Évente 88 millió tonna élelmiszer vész kárba az Európai Unióban, Magyarországon pedig családonként 270 kilogramm.
Hargitai Lilla, a Médiaunió ügyvezető igazgatója a közleményben kiemeli, hogy a Médiaunió minden évben kiválaszt egy kiemelkedő társadalmi ügyet, amely kapcsán kommunikációs kampány segítségével aktivizálja az embereket, idén a Magyar Élelmiszerbank Egyesület pályázatát támogatják.

Az Élj maradéktalanul! kezdeményezésnek két fő pillére van: egy erős online, illetve egy tv-, rádió-, sajtó- és közterületi kommunikációs kampánnyal hívják fel a kidobott élelmiszer mértékére és értékére a társadalom figyelmét. A www.eljmaradektalanul.hu honlapon, rádióreklámokban és közterületen konkrét tippeket is adnak arról, mit kell kezdeni a megmaradt élelmiszerrel. Továbbá indul egy több állomásból álló edukációs roadshow is. Az edukációs kampány olyan támogatók jóvoltából valósulhat meg, mint a Tesco Global Áruházak Zrt. vagy az OTP Bank Nyrt. – tette hozzá.
A kampányban részt vesznek intézmények, szervezetek és szakmai partnerek, a többi között az Agrárminisztérium (AM), a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih), a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) és az Agrárgazdasági Kutató Intézet is.