2020. szeptember 26., Jusztina, Pál
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Lelkesebben szelektálunk, ha ismerjük a szemét sorsát

Az Egyesült Államokban a csomagolások nagyjából 75 százaléka újrahasznosítható lenne, mégis csak 30 százalékot sikerül szelektíven, helyesen gyűjteni. Jelenleg a szelektív hulladékgyűjtésre felhívó kampányok inkább a bűntudatra játszanak, és negatív érzéseket keltenek a felhasználókban, ami nem feltétlenül pozitívum – ezt mutatja legalábbis egy friss kutatás, amely azt vizsgálta, hogy hogyan lehetne rávenni az embereket az aktívabb szelektív gyűjtésre.

A Pennsylvaniai Állami Egyetem, a New York Állami Egyetem és a Bostoni Főiskola kutatói először laboratóriumi körülmények között tesztelték, hogy van-e jobb stratégia a jelenlegi felhívó reklámoknál – írta meg az nrgreport.com.

A kísérletben 111 főiskolai diáknak mutattak meg háromféle reklámot:

az első egyszerűen a szelektív hulladékgyűjtésre hívta fel a figyelmet, a második azt mutatta meg, hogy milyen új termékeket készítenek az újrahasznosított anyagokból, míg a harmadik kicsit kreatívabb volt, és azt mutatta, hogyan lehet új életet lehelni a kidobott termékekbe.

A diákok nagyjából fele gyűjtötte szelektíven a szemetét az első reklám láttán, a második két csoporthoz tartozó diákoknál viszont már 80 százalékig ugrott fel az újrahasznosítók aránya.

A steril körülmények közötti kutatás után a szakértők a való világban is megmérték, mennyire működik a módszer: azt nézték meg, hogy a Google hirdetéseiben hányszor kattintanak a hagyományos szelektív hulladékgyűjtő hirdetésekre, és hányan az újabb verziókra. Egyértelmű volt az eredmény: sokkal többen kattintottak az innovatív hirdetésre, ami a kutatók szerint azt mutatja, hogy újabb stratégiákat kellene kidolgozni a szelektív hulladékgyűjtés népszerűsítésére.

Neked ajánljuk
A sínek mentén is mondjunk búcsút a hulladéknak Dicséretes felelősségvállalás: a jelentős szennyezésforrásnak számító vállalat beszállt a takarításba Robotok vehetik fel a harcot a tengereket elborító plasztikkal Egyre kevesebb víz van a magyar folyókban Osló jó úton halad a klímasemlegesség eléréséhez
Tovább a forrásra: nrgreport.com
Vissza
Hírfolyam