Az uniós hulladékszabályozás a Pepsit is az újrahasznosított csomagolások felé tereli
Az élelmiszeripari óriásvállalat meg akar szabadulni a műanyaghulladéktól. Az amerikai italgyártó vállalat 2021 végére az összes németországi PET-palackját újra felhasznált műanyagra kívánja váltani.
Naponta több mint egymilliárd PepsiCo terméket fogyasztanak világszerte. Az amerikai csoport értékesítése négy százalékkal, 67,2 milliárd dollárra nőtt a legutóbbi éves jelentése szerint. Ugyanakkor ezzel párhuzamosan emelkedik a PET-palackokból és csomagolásokból származó szeméthegy – írja az Agrofórum.
A Coca-Cola után a PepsiCo a világ legtöbb műanyaghulladékát előállító, fogyasztási cikkeket gyártó vállalata.
A Changing Markets Foundation lobbiszervezet megállapította, hogy évente összesen 2,3 millió tonnányi plasztikszemetet állít elő a cég.
„A műanyaghulladék olyan kihívás, amelyre most válaszolnunk kell” – mondta Silviu Popovici, a PepsiCo Europe vezérigazgatója a Handelsblatt német gazdasági hetilapnak adott interjúban. „Szeretnénk egy körforgásos ciklust létrehozni a csomagoláshoz, hogy a műanyag soha ne váljon szemétté.”
A PepsiCo lesz az első italgyártó cég Németországban, amely legkésőbb 2021 végéig minden újdonsághoz csak újrahasznosított műanyagot (rPET) használ. Ez évente körülbelül 15 000 tonna új műanyag megtakarítását eredményezi majd.
A rivális Coca-Cola hasonló utat követ. A fogyasztási cikkek gyártói nem utolsósorban az új uniós műanyagadó miatt állnak át az újrahasznosított műanyagra. Januártól a tagországoknak fizetniük kell az újrafeldolgozatlan műanyaghulladék után, kilogrammonként 80 centet, azaz mintegy 288 forintnyit. A kifizetéseket valószínűleg a szennyezést előállítókra, vagyis a gyártókra hárítják.