Látványos gesztussal sürgeti a hulladék utaztatásának beszüntetését a Greenpeace
Számos fejlett ország, így Nagy-Britannia is a hulladék exportálásával „kezeli” az egyszer használatos csomagolások miatt keletkező szeméthegyek kérdését, a műanyaggal együtt a problémákat is más, eszköztelenebb országok nyakába zúdítva.
A Greenpeace megbízásából épült fel modellezéssel és digitális trükkökkel a Downing Street mása, amely a reklám elején egy klasszikus sajtótájékoztatónak ad helyet. Csakhogy a brit kormány környezetvédelmi intézkedéseiről szónokló Boris Johnsont egy ponton szó szerint ellepi a szemét – írta meg a Kreatív.
A Greenpeace reklámjának csattanója az a beállítás, amelyben azt láthatjuk, hogy a Downing Street épületeit is ellepő hulladékmennyiség valójában egy szemléltető illusztráció: ekkora mennyiségű műanyaghulladékot exportál az Egyesült Királyság más országokba.
A Greenpeace a reklámmal és a hozzá tartozó kampánnyal arra szólítja fel Johnson kormányát, hogy tiltsa be az országban keletkező hulladék exportját, és szorítsa vissza az egyszer használatos hulladék fogyasztását. A szervezet szerint az elszállított szemét mennyiségével több ország szemétfeldolgozó rendszere sem bír, így a műanyaghulladékot sokszor elégetik vagy illegális lerakókba szállítják.