A fekete műanyag száműzésével fokozza az újrahasznosítást a Lidl
Az újrahasznosítást támogató színválasztás mellett a diszkontlánc célul tűzte ki, hogy 2025-ig a saját márkás termékeinek csomagolásában átlagosan legalább 20%-ban újrahasznosított anyagot használ fel.
A Lidl Magyarország 2018-ban kötelezte el magát a fenntarthatóbb műanyaghasználat mellett azáltal, hogy vállalta, 2025-ig 20%-kal csökkenti műanyag-felhasználását, saját márkás termékeinek csomagolásának 100%-át pedig maximálisan újrahasznosíthatóvá teszi – írta meg a Pénzcentrum.
Beszállítóival együttműködve a diszkontlánc folyamatosan optimalizálja többek között zöldség-gyümölcs kínálatában is a csomagolást, aminek eredményeképpen 2020-ban, éves szinten több mint 24,94 tonna műanyagot takarítottak meg. A lédig termékek környezetkímélőbb tárolására és szállítására alternatív megoldásként újrahasználható zsákot is kínál vásárlóinak a Lidl.
A műanyag elkerülése és csökkentése mellett fontos törekvésünk, hogy a fekete műanyag használatának megszüntetésével elősegítsük a csomagolások újrahasznosíthatóságát
– mondta Tőzsér Judit, a cég vállalati kommunikációs vezetője. A fekete műanyaggal kapcsolatos intézkedést az indokolja, hogy a színüket biztosító fekete szén gátolja a műanyag újrahasznosítását.
A teljes cél- és intézkedéscsomaggal a Lidl Magyarország a Schwarz-csoport átfogó REset Plastic műanyag-stratégiáját támogatja, amely a műanyag elkerülésétől kezdve a tervezésen és az újrahasznosításon át az innovációt és az oktatást is magában foglalja.