2022. augusztus 8., László
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Influencerek biztatnak az alumíniumdobozok újrahasznosítására

A „Minden Doboz Visszajár” reprezentatív felmérése alapján a 10–18 éves fiatalok 45 százaléka ismeri az alumíniumcsomagolások előnyeit, és gondoskodik a végtelenszer újrahasznosítható dobozok megfelelő kezeléséről. A szervezet TikTok-kampány segítségével igyekszik növelni a tudatosságukat.

A felmérés alapján a válaszadók 91 százaléka fogyaszt valamilyen kereskedelmi forgalomban beszerezhető italt, üdítőt. Legnagyobb arányban, 61 százalékban a PET-palackos italokat veszik le a polcról, ezt követik az aludoboz csomagolású termékek 15 százalékkal. A papírdobozos kiszerelés 9 százalékot, az üveg pedig 5 százalékot képvisel.

A megkérdezettek 45 százaléka gyűjti külön az aludobozt, ezen belül is a gimnazisták 55 százaléka, a szakgimnáziumba járók 51 százaléka.

A felmérésben részt vevő lányok mindkét csoportban néhány százalékkal fontosabbnak tartják ezt a fajta szelektálást.

A válaszadók 60 százaléka ismeri az aludoboz-visszaváltó automaták valamelyikét, közülük a legtöbben, 22 százalékban a zöld Returpack automatákra emlékeznek. Ugyanakkor jóval kevesebben vannak azok, akik használják is azokat: mindössze a válaszadók 15 százaléka vett már igénybe aludoboz-visszaváltó automatát, illetve másik 13 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy a családja használja azt.

„A Returpack Kft. – Minden Doboz Visszajár – bízik a Z generációban, ezért is indított egy pilot típusú online reklámkampányt a TikTokon, ahol hét magyar influencerrel készíttetett videót a „Minden Doboz Visszajár” kifejezés és a mindendoboz.hu oldal népszerűsítésére” – mondta el a Returpack Kft. ügyvezetője. Vida Péter hangsúlyozta: „meggyőződésünk, hogy ezeken a felületeken érhetők el leghatékonyabban a jövőt is formálni képes fiatalok, és bízunk abban, hogy ők együtt sokat tudnak tenni azért, hogy a bolygó élhető maradjon még nagyon sokáig”.

Neked ajánljuk
Kanada nemet mond a műanyag zacskókra és polisztirol edényekre Több mint 1500 zsák szemét gyűjt össze a III. Tisza-tavi PET Kupán Űrbéli buborékfelhőt vetnének be a felmelegedés ellen az MIT tudósai Péntek Csaba: A hamburgered ára A siker titka vidéken, 20. rész – Keresztyén manufaktúra (videó)
Tovább a forrásra: mmonline.hu
Vissza
Hírfolyam