2019. augusztus 20., István
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Csordaszellem: a zebránál jobb, ha ellenállunk neki, de van, hogy a hasznunkra válik

Egy német kutatás alapján a fenntartható minták elterjesztésében segíthet az emberekre jellemző „csordaszellem”.

Miért pont én ne? Úgyis mindenki így csinálja – számtalan helyzetben mentegetjük így magunkat, például amikor a reggeli rohanásban egy újabb eldobható kávéspohárral terheljük a lelkiismeretünket. A lüneburgi Leuphana Egyetem kutatása szerint azonban egy pszichológiai trükk segíthet a környezetbarát viselkedési minták elterjesztésében.

„Egyre több vásárló vált az egyszer használatos poharakról fenntartható alternatívákra – legyen részese ennek a változásnak, és válasszon többször használatos poharat” –

úgy tűnik, egy ilyen üzenet valós hatással van a fogyasztók szokásaira. Ezt mutatja a dr. David D. Loschelder pszichológusprofesszor vezetésével megvalósított terepkutatás és kísérlet, amelyek eredményei az Economic Psychology című folyóiratban kerültek publikálásra.

A 14 hétig tartó teszt során 24 000 forróital került eladásra, az üzenet hatására pedig 17 százalékkal nőtt a többször használatos poharat választók száma.

Neked ajánljuk
Az emberiség megélt már klímaváltozásokat – de azok nagyon mások voltak Háborús bűncselekmény lehet a környezeti károkozás Sok kis lépés egy tudatosabb szállodaipar felé Rengeteg település csatlakozna az európai mobilitási héthez Amikor megfordítjuk az esernyőt
Tovább a forrásra: idw-online.de
Vissza
Hírfolyam