Mindenütt jó, de legjobb otthon...
2020. április 2., Áron
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Játszva tovább tudjuk szennyezni a Föld légkörét

Az amerikai videojátékosok annyi szén-dioxidot bocsátanak ki, mint Srí Lanka.

Megjelentették az első átfogó kutatás eredményeit, amely az amerikai videojátékosok által felhasznált energia mennyiségét, illetve az ennek nyomán kibocsátott üvegházhatású gázok tömegét igyekezett meghatározni – számolt be a The Computer Games Journal tudományos szakfolyóirat alapján az Nrgreport.

A kaliforniai Lawrence Berkeley Országos Laboratórium kutatói arra jutottak, hogy a videojátékosok játék közben több elektromosságot használnak, mint az összes amerikai háztartásban üzemeltetett fagyasztószekrény.

A videojátékozás mindent egybevetve egy év alatt 34 terawattóra áramot fogyaszt az Egyesült Államokban, ami a háztartások fogyasztásának 2,4 százalékát adja.

Fotó: pixabay.com

A kutatók szerint az elmúlt 15 évben drasztikusan nőtt a számítógép- és konzolalapú videojátékozás energiaigénye, ami nem a tevékenység népszerűbbé válásának, hanem az egyre masszívabb hardverek növekvő áramfogyasztásának tudható be. A 4K-monitorok és az egyre erősebb videokártyák falják az elektromosságot. Ráadásul domináns trenddé vált a hatalmas energiaigényű felhőalapú videojáték, ahol az otthoni gép mellett a hálózati infrastruktúra, illetve a szerverparkok is fogyasztják az áramot.

Neked ajánljuk
30 éve nem látott ütemben csökken a szén-dioxid-kibocsátás 30 éve nem látott ütemben csökken a szén-dioxid-kibocsátás A világ megáll, a környezet lélegzethez jut, de mi lesz utána? Európai díjra jelölik a fővárosi állatkert hulladékcsökkentési programját Az abszurditás csúcsa, avagy mi közük a középkori belga–holland határvitáknak a koronavírushoz
Tovább a forrásra: nrgreport.com
Vissza
Hírfolyam