Minden második embert aggaszt a klímaváltozás
A legfrissebb Ericsson ConsumerLab arra kereste a választ, hogy miként látják a fogyasztók a fenntarthatóság kihívásait – illetve hogy szerintük hogyan és miben segíthet a technológia a fenntartható jövő formálásában.
Az Ericsson legfrissebb, Fogyasztók, fenntarthatóság és IKT címet viselő ConsumerLab-jelentése egy globális, kvantitatív felmérés eredményei alapján készült, amelyben 12 ezer internethasználó véleményét gyűjtötték össze arról, hogyan képzelik el a környezetvédelem szempontjából fenntartható életmódot – írta meg a Civilhetes.
A fogyasztók hozzáállásának változása jól látható. Míg két évtizeddel ezelőtt például csupán minden ötödik embert nyugtalanította a levegő- és vízszennyezés mértéke, ma már lényegében minden másodikról elmondható ugyanez.
A klímaváltozás és globális felmelegedés pedig a korábbi 13 százalék helyett ma már a fogyasztók 50 százalékát foglalkoztatja, ezen belül 23 százalékuk számára ez az egyik legfontosabb társadalmi aggály.
De ki fogja megoldani?
Globálisan a fogyasztók 80 százaléka gondolja úgy, hogy a környezetvédelem elsősorban a kormányok feladata, de 70 százalékuk szerint az állampolgárokat is egyéni felelősség terheli. Az is egyértelmű, hogy a fogyasztók szerint összefogásra van szükség, és a válaszadók fele elvárja a társaságoktól és nagy márkáktól, hogy osztozzanak ebben a felelősségben.

A legtöbb felhasználó az autóvezetést és a repülővel való utazást – helyesen – nagy környezeti hatású területnek értékelték, míg a táplálkozás és az okostelefon-használat besorolása már problémásabbnak bizonyult. A megkérdezettek mintegy 84 százaléka alábecsülte a táplálkozás hatását, míg kétharmaduk túlértékelte az okostelefonokét.
A válaszadók 46 százaléka szerint a technológiai innovációnak kulcsszerepe van a jövő környezeti kihívásainak kezelésében.
Ezek a fogyasztók ráadásul kétszer nagyobb érdeklődést is mutatnak olyan infokommunikációs alkalmazások iránt, amelyek segítenek a környezettudatosabb viselkedés kialakításában.
A Civilhetes oldalán jól érthető grafikonok segítségével ismerhetjük meg a kutatás részleteit.