2020. szeptember 24., Gellért, Mercédesz
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Minden második embert aggaszt a klímaváltozás

A legfrissebb Ericsson ConsumerLab arra kereste a választ, hogy miként látják a fogyasztók a fenntarthatóság kihívásait – illetve hogy szerintük hogyan és miben segíthet a technológia a fenntartható jövő formálásában.

Az Ericsson legfrissebb, Fogyasztók, fenntarthatóság és IKT címet viselő ConsumerLab-jelentése egy globális, kvantitatív felmérés eredményei alapján készült, amelyben 12 ezer internethasználó véleményét gyűjtötték össze arról, hogyan képzelik el a környezetvédelem szempontjából fenntartható életmódot – írta meg a Civilhetes.

A fogyasztók hozzáállásának változása jól látható. Míg két évtizeddel ezelőtt például csupán minden ötödik embert nyugtalanította a levegő- és vízszennyezés mértéke, ma már lényegében minden másodikról elmondható ugyanez.

A klímaváltozás és globális felmelegedés pedig a korábbi 13 százalék helyett ma már a fogyasztók 50 százalékát foglalkoztatja, ezen belül 23 százalékuk számára ez az egyik legfontosabb társadalmi aggály.

De ki fogja megoldani?

Globálisan a fogyasztók 80 százaléka gondolja úgy, hogy a környezetvédelem elsősorban a kormányok feladata, de 70 százalékuk szerint az állampolgárokat is egyéni felelősség terheli. Az is egyértelmű, hogy a fogyasztók szerint összefogásra van szükség, és a válaszadók fele elvárja a társaságoktól és nagy márkáktól, hogy osztozzanak ebben a felelősségben.

Eltérő nézőpontok, közös cselekvés Fotó: shutterstock.com

A legtöbb felhasználó az autóvezetést és a repülővel való utazást – helyesen – nagy környezeti hatású területnek értékelték, míg a táplálkozás és az okostelefon-használat besorolása már problémásabbnak bizonyult. A megkérdezettek mintegy 84 százaléka alábecsülte a táplálkozás hatását, míg kétharmaduk túlértékelte az okostelefonokét.

A válaszadók 46 százaléka szerint a technológiai innovációnak kulcsszerepe van a jövő környezeti kihívásainak kezelésében.

Ezek a fogyasztók ráadásul kétszer nagyobb érdeklődést is mutatnak olyan infokommunikációs alkalmazások iránt, amelyek segítenek a környezettudatosabb viselkedés kialakításában.

A Civilhetes oldalán jól érthető grafikonok segítségével ismerhetjük meg a kutatás részleteit.

Neked ajánljuk
A klímaváltozással kapcsolatos megbízható tájékoztatás érdekében lép a Facebook Rekordokat döntöget az Ausztrália északi tájaira beköszöntött hőhullám Egész éves kullancsszezont hozhat a klímaváltozás Óvatosan a bambuszpoharakkal! 2000 nehéz helyzetbe került gyermek kapott segítséget
Tovább a forrásra: civilhetes.net
Vissza
Hírfolyam