2020. október 24., Salamon
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Sok magyar számára ismeretlenek az európai klímavédelmi törekvések

Az IKEA felmérésében megkérdezettek fele nem hallott még az Európai Zöld Megállapodásról. Ugyanakkor a magyarok többsége szerint a magáncégek fő feladata a környezetvédelem népszerűsítése.

A válaszadók 25 százalékának ugyan ismerősen cseng Európai Zöld Megállapodás neve (angolul: European Green Deal, EGD), de a tartalmáról nincs pontos információjuk – ismertette az IKEA közleményét a hvg.hu

Arról már pontosabb képük van a magyaroknak, hogyan kellene előrelépni a környezetvédelemben: 60 százalékuk szerint a magáncégeknek aktív szerepet kell vállalniuk benne, valamint a zöld megújulás népszerűsítésében is.

A megkérdezettek fele úgy látja, hogy a koronavírus-járvány után a zöld megállapodás vállalásait figyelembe véve kellene újraépíteni a gazdaságot.

A zöld megállapodás célja, hogy 2050-re az unió klímasemlegessé váljon. Ennek érdekében a jelenlegi törvényeket a klímavédelem szempontjai mentén felül kell vizsgálni, és új jogszabályokat szükséges bevezetni a körkörös gazdasággal, az épületek korszerűsítésével, a biológiai sokféleséggel, a gazdálkodással és az innovációval kapcsolatban.

A kezdeményezésben foglaltaknak az IKEA is igyekszik eleget tenni; közleményükben azt írták, hogy az EGD céljai innovatív megoldásokra inspirálják őket. A cég 2030-ra teljes mértékben körkörös és klímapozitív működésű vállalattá akar válni.

Neked ajánljuk
Későbbre halasztották a döntést az új, uniós klímacélról Közel 140 ezer tonnával kevesebb szén-dioxid került a légkörbe az esztergomi régióban Európa legnagyobb bankja beszáll a klímaváltozás elleni harcba Már épül a Factory Zero Íme a technológia, amely lehetővé teszi, hogy bárhol feltölthessük a villanyautónkat
Tovább a forrásra: hvg.hu
Vissza
Hírfolyam