2020. augusztus 11., Tiborc, Zsuzsanna
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Sok magyar számára ismeretlenek az európai klímavédelmi törekvések

Az IKEA felmérésében megkérdezettek fele nem hallott még az Európai Zöld Megállapodásról. Ugyanakkor a magyarok többsége szerint a magáncégek fő feladata a környezetvédelem népszerűsítése.

A válaszadók 25 százalékának ugyan ismerősen cseng Európai Zöld Megállapodás neve (angolul: European Green Deal, EGD), de a tartalmáról nincs pontos információjuk – ismertette az IKEA közleményét a hvg.hu

Arról már pontosabb képük van a magyaroknak, hogyan kellene előrelépni a környezetvédelemben: 60 százalékuk szerint a magáncégeknek aktív szerepet kell vállalniuk benne, valamint a zöld megújulás népszerűsítésében is.

A megkérdezettek fele úgy látja, hogy a koronavírus-járvány után a zöld megállapodás vállalásait figyelembe véve kellene újraépíteni a gazdaságot.

A zöld megállapodás célja, hogy 2050-re az unió klímasemlegessé váljon. Ennek érdekében a jelenlegi törvényeket a klímavédelem szempontjai mentén felül kell vizsgálni, és új jogszabályokat szükséges bevezetni a körkörös gazdasággal, az épületek korszerűsítésével, a biológiai sokféleséggel, a gazdálkodással és az innovációval kapcsolatban.

A kezdeményezésben foglaltaknak az IKEA is igyekszik eleget tenni; közleményükben azt írták, hogy az EGD céljai innovatív megoldásokra inspirálják őket. A cég 2030-ra teljes mértékben körkörös és klímapozitív működésű vállalattá akar válni.

Neked ajánljuk
Tudósok, környezetvédők és olajtársaságok közösen sürgetik a metánkibocsátás szigorúbb szabályozását Egyre több környezetvédőt gyilkolnak meg a világon Egy uniós kereskedelmi megállapodás csökkenthetné az esőerdőkre nehezedő nyomást A Lucid-ígéret: 700 kilométer, egyetlen töltéssel Jelentős mértékben csökkent az orrszarvúk orvvadászata Namíbiában
Tovább a forrásra: hvg.hu
Vissza
Hírfolyam