2022. augusztus 14., Marcell
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Az uniós közvélemény határozottabb klímavédelmi vállalásokat várna

Egy 12 országra kiterjedő közvélemény-kutatásban a megkérdezettek nagy többsége szerint a mostaniaknál bátrabb éghajlatvédelmi célok kitűzése szükséges a tagállamokban a párizsi klímaegyezményben rögzített célok eléréséhez.

Az Európai Közlekedési és Környezetvédelmi Szövetség (T&E) megrendelésére a YouGov végezte a felmérést, amely szerint a válaszolók 68 százaléka akarja, hogy hazája szigorítsa az éghajlatvédelmi célokat, 84 százalékuk pedig támogatja az erőteljesebb fellépést a közlekedés és az épületfűtés szén-dioxid-kibocsátásának csökkentése érdekében – számolt be a Márka Monitor.

A közvélemény-kutatás alapján a T&E felszólítja az Európai Bizottságot, hogy hallgasson Európa polgáraira, és sürgesse a tagállami felelősség érvényesítését, valamint azt, hogy a tagállamok az eddigieknél ambiciózusabb célokat tűzzenek ki és hajtsanak végre.

A T&E kérdéseire válaszolók mindössze 24 százaléka véli úgy, hogy a tagállamokban most kitűzött célkitűzések elégségesek, és mindössze nyolc százalékuk szerint lenne náluk kevesebb is elég. Hazánkban a megkérdezettek 67 százaléka szorgalmazna szigorúbb lépéseket.

Bár az EU kitűzött egy új éghajlatvédelmi célt, a szén-dioxid-kibocsátás 55 százalékos csökkentését 2030-ig a 2009. évihez képest, az azonban még nem tisztázott, hogy ezen belül melyik tagállam mennyit csökkentsen. A szervezet szerint az is aggályos, hogy a legújabb tudományos kutatások szerint legalább 65 százalékos csökkentésre van szükség a párizsi klímaegyezményben rögzített, legfeljebb 1,5 Celsius-fokos hőmérséklet-emelkedés érdekében. 

Neked ajánljuk
Kanada nemet mond a műanyag zacskókra és polisztirol edényekre Több mint 1500 zsák szemét gyűjt össze a III. Tisza-tavi PET Kupán Űrbéli buborékfelhőt vetnének be a felmelegedés ellen az MIT tudósai Péntek Csaba: A hamburgered ára A siker titka vidéken, 20. rész – Keresztyén manufaktúra (videó)
Tovább a forrásra: markamonitor.hu
Vissza
Hírfolyam