2021. december 3., Ferenc, Olívia
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

A kikötők szabályozásával igyekszik csökkenteni a kibocsátását Japán

A szigetország több olyan programot is kidolgozott, amelyek elősegíthetik a 2050-es szén-dioxid-mentesítési célok elérését.

A program értelmében Yokohama, Kawasaki és Tokió kikötőiben minden olyan hajó, amely cseppfolyósított földgázt (LNG) használ, vagy kettős üzemű motorral rendelkezik, melyhez alacsony kéntartalmú üzemanyagot kell használni, köteles a kikötőbe történő belépéskor díjat fizetni.

Bár ilyen szempontból szigorítottak, de a másik oldalról engedményeket is tettek: számos olyan kategóriájú hajónak, amelyek eddig kötelesek voltak díjat fizetni, most megszűnt ez a kötelezettsége.

Ilyen volt például a bruttó 700 tonnánál nagyobb tengerjáró hajók kikötői belépési díja, illetve a nagy autószállító hajók díja, melyeket a program bevezetésével elengednek, ha megfelelő üzemanyagot használnak.

A hidrogénüzemű hajók sorsa még kérdéses, ugyanis azok egyik kategóriába sem tartoznak. De mivel a hidrogén fenntartható technológiának számít, az ilyen típusú hajók számára is kedvezményeket fognak biztosítani.

A program idén áprilisban indult, és várhatóan legalább 5 évig fog tartani. A japán kormány ezenkívül több kikötőt is ösztönöz a hasonló kibocsátásmentes kezdeményezésekre.

Neked ajánljuk
Nyílt levélben szorgalmazzák az álhírek elleni hatékonyabb fellépést Mi a tétje a Glasgow-ban zajló tárgyalásoknak? Még van sofőr, de már nem ér a műszerfalhoz Süli János: atomenergia nélkül nincs klímavédelem 60 új elektromos busz érkezik jövőre 6 megyeszékhelyre a Zöld Busz Programban
Tovább a forrásra: mandiner.hu
Vissza
Hírfolyam