2022. január 25., Pál
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Hatalmas felháborodást váltott ki a 100 százalékos árengedmény

Világszerte kritikákkal találkozott a Boohoo cégcsoporthoz tartozó fast fashion divatmárka, a Pretty Little Things Black Friday-akciója: bizonyos darabokat ugyanis gyakorlatilag ingyen adtak ezen a napon.

A ruházati boltnál 100 százalékos engedménnyel lehetett „vásárolni” batikolt hatású pólót, pánt nélküli ruhát vagy éppen fekete nyuszimaszkot és egy sor más terméket. Minden vásárló csak egyet választhatott ezekből a darabokból, de sokan felháborodtak, mert a nagy érdeklődés miatt nekik már nem jutott – írta meg a Dazed nyomán a Glamour.

Még inkább felháborodtak azonban a tudatos fogyasztást propagáló szervezetek, amelyek felhívták a figyelmet: semmilyen racionális érv nem szól amellett, hogy bármelyik cég ingyen osztogassa a termékeit.

Jellemzően az ilyen nyomott árakat alkalmazó divatcégek figyelnek a legkevésbé a fenntartható gyártási körülményekre, az ő munkásaik dolgoznak megalázóan alacsony bérekért.

A vásárlókat az ilyen csábító akciók érthetően arra csábítják, hogy „vegyenek” valamit, ugyanakkor jellemzően az ilyen döntések túlnyomó része impulzusvásárlás, és a beszerzett termékeket jellemzően egynél többször nem is viselik a vevők. Ugyanakkor a rosszul megfizetett munkaerőnek esélye sem lesz, hogy normális bérért dolgozzon, a környezetszennyezés mértéke nő, keletkezik egy csomó üvegházhatású gáz és rengeteg hulladék.

Neked ajánljuk
Egy kultikus fenyőfa mesébe illő megmenekülése Oroszország is szén-dioxid-adórendszer kialakításán dolgozik A fenntarthatóbb textilipar ígérete ropog a talpunk alatt Hamarosan új jegytípusok érkeznek a BKK mobiljegy-applikációjába A tervező, aki szőttesekkel mesél az erdőről
Tovább a forrásra: glamour.hu
Vissza
Hírfolyam