Fogyasztóvédelmi kampányt indít az energiahivatal
A MEKH számára a tudatos fogyasztó nemcsak az, aki a környezeti fenntarthatóság szempontjából energiahatékony megoldásokat alkalmaz. A fogyasztói tudatosság fontos eleme az is, hogy a felhasználók tisztában legyenek az energia- és közműszolgáltatások igénybevétele során érvényesíthető jogaikkal, kötelezettségeikkel és a lehetőségeikkel – hangsúlyozta a kampány kapcsán közleményében a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal.
A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) alapvető feladatai közé tartozik az energia- és közműszolgáltatásokat igénybe vevő fogyasztók jogainak és érdekeinek védelme.
A hivatal elnöke, Horváth Péter János a kampány kapcsán rámutatott: a MEKH fogyasztóvédelmi tevékenységének legfőbb célja, hogy a villamosenergia-, földgáz-, távhő-, ivóvíz-, szennyvíz- és hulladékszektorban felügyelt szolgáltatók a fogyasztók kiszolgálását magas színvonalon, elvárt minőségben, biztonságosan és a fogyasztói jogokat tiszteletben tartva végezzék.
A hivatal fogyasztóvédelmi tevékenysége három pilléren nyugszik: hatékony fogyasztóvédelmi jogérvényesítés, a fogyasztók érdekeit szem előtt tartó szabályozás, valamint érdemi támogatást nyújtó tájékoztatási tevékenység.
A felhasználók széles körű tájékoztatása érdekében a hivatal „A tudatos fogyasztó" címmel indít fogyasztóvédelmi kampányt honlapján és Facebook-oldalán, melynek során hetente több alkalommal is tájékoztatást nyújt az érdeklődőknek.
A kampány keretében szó lesz az online ügyintézés előnyeiről, a különböző számlatípusokról és a számlabefizetés lehetséges módozatairól; a védendő fogyasztókat megillető jogokról, a felhasználóváltásról, a szabálytalan vételezésről, a szolgáltatások ki- és visszakapcsolásának szabályairól, a társasházakkal kapcsolatos legfontosabb tudnivalókról és az energiacímkékről.
