2022. május 26., Evelin, Fülöp
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Mobilvásárláskor még mindig kevesen vagyunk tudatosak

Sokaknak lenne vonzó a zöld mobil, de a lakosság még mindig nagyon árérzékeny, és a készülék teljesítményét fontosabbnak tartja a fenntarthatósági szempontoknál. A felhasználók mindössze ötöde veszi figyelembe a szervizelhetőséget mobilvásárláskor – derül ki az NMHH kutatásából.

Bár léteznek a megszokottnál hosszabb élettartamú, újrafelhasznált anyagokból készült, könnyen javítható mobilok, ezek mégsem tartoznak a legnépszerűbb típusok közé – mutatott rá elemzésében a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság.

A legtöbb gyártó a teljesítményt, a technikai innovációkat és a strapabíróságot hangsúlyozza, a zöld jellemzők pedig hátrébb sorolódnak az előnyök listáján, ami a fogyasztók megfontolásaival is egybecseng: a magyar fogyasztók 75%-ának az ár a legfontosabb új készülék vásárlásakor. Ezt követi 52%-kal a teljesítmény, majd 43%-kal az akkumulátor kapacitása.

A rangsor negyedik helyén áll a magas várható élettartam 39%-kal. Más fenntarthatósági szempontok kevésbé jelentősek: a szervizelhetőség és a gyártás környezeti terhelése csak a válaszadók 20 és 6%-ának volt kiemelt szempont.

A 16 éves vagy idősebb internetezők 18%-a mindenképpen vásárolna környezetbarát készüléket. Sokaknak a zöld mobil alapvetően vonzó, de csak akkor választaná, ha nem lenne drágább (31%), hasonló teljesítményt nyújtana, mint a hagyományos készülék (16%), illetve ha a környezetbarát mobilt az általa kedvelt márka kínálná (7%).

Ettől függetlenül az emberek nem zárkóznak el attól, hogy lépéseket tegyenek a fenntarthatóbb távközlésért, főleg ha az nem jár lemondással vagy pluszköltséggel. A használók többsége – 52%-uk – hajlandó lenne leadni nem használt készülékét újrahasznosításra. (Ugyanakkor csupán tizedük adta le előző készülékét, a többség inkább megtartotta.)

Kevesen figyelnek a készülékek fenntarthatóságára  Fotó: dusanpetkovic/iStock/Getty Images Plus

A meghibásodott eszköz cseréje helyett annak javíttatását az emberek harmada (33%) tartja vonzónak, pedig utóbbi esetében a fenntarthatósági szempont egybeeshet a fogyasztó anyagi érdekével. Azonban az egybeesés csak feltételes: sok esetben az eszközök javíttatása drága és lassú, a készülékek nehezen bonthatók meg, esetleg a gyártók a garancia feltételeivel drágább márkaszerviz használatára kényszerítik a fogyasztókat – mutatott rá az NMHH.

Neked ajánljuk
Felgyorsítja klímastratégiájának végrehajtását az Allianz-csoport Mindennap fenntarthatóan: amit a mosható betétekről tudni érdemes Sokallják a 480 farkast Svédországban, 170-re akarják csökkenteni Nemcsak a hordozórakéták, de a kibocsátásuk is az eget veri A karbonkibocsátás korlátozása önmagában kevés lesz
Tovább a forrásra: digitalhungary.hu
Vissza
Hírfolyam