2018. február 21., Eleonóra
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter Időjárás

Minden benne van, ami kell: íme a Hyundai Nexo

A formáját már korábban megmutatta a Hyundai, akkor még név nélkül, most pedig azt is elárulta, hogyan fogják hívni, és mire képes az üzemanyagcellás crossover. Ahol már lehet hidrogént tankolni, ott a Nexo mindenben ideális autónak tűnik.

A Hyundai tényleg magasabb fokozatra kapcsolt. Nemrég számoltunk be arról, hogy a gyártó a világ egyik legnagyobb háztartási elektronikai szakkiállításán, a Las Vegas-i CES-en készül bemutatni legújabb, hidrogénmeghajtású, részben önvezető technológiával felszerelt modelljét, az FCEV-t.

A Hyundai FCEV Fotó: Hyundai

Mint kiderült, a márka 2020-ig összesen tizennégy környezettudatos modellt dobna piacra, amelyből öt hibrid, négy konnektorról tölthető hibrid és négy tisztán elektromos autó lesz. Már most is van néhány ilyen típus a kínálatban, például az Ioniq, amely egyedülálló módon mindháromféle változatban kapható. A tizennegyedik pedig a Hyundai vadonatúj üzemanyagcellás autója lesz, amelyet hidrogénnel kell tankolni, elektromos motor hajtja, és az egyetlen mellékterméke a víz.

Már eddig is volt ilyen autója a Hyundainak, a Tucson elődjeként kínált ix35-ből építették, és olyan országokban lehetett hozzájutni, ahol már lehet hidrogént tankolni.

 

Most azonban nem egy létező típust alakítottak át, hanem az alapoktól kezdődően üzemanyagcellásnak építették az autót, amelynek a neve a jól hangzó Nexo lett.

A hossza 4,67, a szélessége 1,86, a magassága 1,53 méter, a tengelytávolság pedig 2,79 méter, ami garancia lehet a tágas utastérre.

A Hyundai szerint a Nexo mindenben túltesz az elődjén: könnyebb, tágasabb, erősebb, gyorsabb, hatékonyabb és csendesebb is.

A hírek szerint 600 kilométer a hatótávja, és a 700 bar nyomású hidrogénkútról 5 perc alatt meg lehet tölteni a tankot, amivel 600 kilométer tehető meg, míg egy elektromos autóba ennyi idő alatt legfeljebb 60 kilométerre elegendő energiát tölthetünk.
Mivel elektromotor hajtja, a Nexo ugyanolyan fürge, mint a villanyautók, 163 lóerős villanymotorja 9,5 másodperc alatt gyorsítja százra.

Extrákból persze nincs hiány: a különleges járgány 0-tól 150 km/óráig képes önállóan tartani a távolságot és a sávot, ezenkívül a világon elsőként holttér-figyelő kamerája is lesz, amely nemcsak jelez, hanem meg is mutatja, ha egy másik jármű útban van a sávváltáskor.

Tovább a forrásra: player.hu
Vissza
Hírfolyam
Ajánló
Dvořák: A vízimanó „Éghajlatbarát” megoldások a mezőgazdaságban „Lesz ez még így se” – gondolták, majd megalkották a jövő víztározóját „Találd meg, írd le és őrizd meg!” – pályázat a vizes élőhelyek világnapja alkalmából 12 millió hollandot veszélyeztet a tengerszint-emelkedés