2018. május 28., Csanád, Emil
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter Időjárás

Gyermeki aggódás ihlette az árvízálló törpeautót

A szélsőséges időjárás, az egyre gyakoribb természeti katasztrófák a tudósokat is arra késztetik, hogy megoldást találjanak azokra az esetekre, amikor nagy a baj. Így sorra jelennek meg olyan találmányok, amelyek akár életeket is menthetnek. Az árvízálló törpeautót azonban nem csak a klímaváltozás ihlette. 

A 2011 tavaszán Japán partjaira törő szökőárról többségünknek leginkább a fukusimai atomerőművet sújtó baleset jut az eszébe. A Toyota Auto Body egykori főmérnöke, Curumaki Hideo számára azonban sokkal személyesebb okok miatt emlékezetes a természeti katasztrófa: amint a híradóban nézte a víztömeg által elsodort autókat, eszébe jutott idős, nehezen mozgó édesanyja, és hogy vajon mi történne vele egy hasonló helyzetben.

Arra a következtetésre jutott, hogy egy süllyedésbiztos autó, amely ráadásul haladni is képes a vízben, hasonló helyzetben sokak számára lehetne a túlélés kulcsa.

Curumaki Hideo minimális tőkével megalapította a Fomm Corporationt, és 2012-ben megkezdte a fejlesztéseket. Egy évvel később készen volt a prototípus, amelyet a Toyotánál megszerzett tudását, valamint cége támogatását a projekthez felhasználva, teljes egészében egyedül, kézzel épített meg.

 

 Az ötlet felkeltette a tokiói egyetem kutatóinak érdeklődését, s végül közösen arra jutottak, hogy turbina formájú küllőkkel szerelt keréktárcsákat alkalmaznak, amelyek természetes forgásuk során hátrafelé lökik ki a beszívott vizet – a megoldás előnye, hogy vízen is a szárazföldön használatos kormányművel irányítható az autó.

2016-tól egy thaiföldi autóalkatrész-gyártó és ingatlanértékesítő vállalkozás vette szárnyai alá a Toyota egykori mérnökét. Mostanra a negyedik prototípusnál járnak, és terveik szerint az év végén megkezdődhet a sorozatgyártás az alternatív hajtású járműveket jelenleg rendkívül magas támogatásban részesítő Thaiföldön, később pedig már meglévő partnerein keresztül Japánban is.

Az elektromos meghajtású, ezért tiszta üzemű jármű négyszemélyes lesz, vezetéséhez pedál helyett gázkart szerelt be a tervező, mert így jobban tudott gazdálkodni a hellyel. Az akkumulátorok feltöltése hat órát vesz igénybe, ám vészhelyzet esetén könnyen és gyorsan cserélni is lehet őket, így ha menni kell, azonnal indulhatnak. Egy feltöltéssel mintegy 150 kilométert tud megtenni a jármű, legnagyobb sebessége 80 km/óra körül van.

Tovább a forrásra: autoblog.hu
Vissza
Hírfolyam
Ajánló
A CUPRA e-racerrel együtt jön az elektromos túraautók versenye? 12 millió hollandot veszélyeztet a tengerszint-emelkedés 127 milliárd tonnára becsülik a Harvey hurrikánnal lezúdult esőt 200 elektromos Jaguar várja az utasokat a Heathrow reptérén 2018 a földrengések éve lehet