2018. október 16., Gál
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter Időjárás

Franciaország: kiemelten fontossá válhat a villanymobilitás

Egyre-másra jelennek meg tanulmányok, amelyek szerzői a villanymobilitás fenntarthatóságát, az üvegházhatásúgáz-kibocsátásra tett hatását vizsgálják. Az Európai Klímaalapítvány és a francia Alapítvány a Természetért és az Emberért nemrég megjelent közös elemzésének egyik fontos eredménye, hogy a villanyautók még az előállításuk során kibocsátott üvegházhatású gázokat figyelembe véve is kevésbé járulnak hozzá a globális fölmelegedéshez, mint a robbanómotorosok.

A tanulmány szerzői arra a következtetésre jutottak, hogy a megújuló energiatermelés és a villanymobilitás erősítheti egymást, és ha a francia politika komolyan veszi őket, azzal Franciaország jócskán hozzájárulhat az Energia Unió céljainak eléréséhez.

Három forgatókönyvet vizsgáltak

Három forgatókönyv a villanyautók elterjedésére 2030-ig, Franciaországban Fotó: Adame

Márciusban várható a párizsi városi tanács döntése arról, elfogadják-e a javaslatot arra, hogy 2024-től a dízel-, és 2030-tól minden robbanómotoros gépkocsit tiltsanak ki a város útjairól. 2017 júliusában a francia kormány kinyilvánította, hogy 2040-től betiltja az új robbanómotoros autók árusítását. Úgy látszik tehát, hogy a francia közlekedési és ipari szakpolitika a gyors átállás támogatásában érdekelt. 

Fontos változások jönnek

2030-ig drasztikus változást terveznek Franciaországban. Bezárják a szén- és az olajerőműveket, bezárnak atomerőműveket, csökkentik az energiafogyasztást, és decentralizálják a villanytermelést.

A tanulmány szerzői számoltak az autókba szerelt akkumulátorok révén az energiaellátásában megnyíló lehetőséggel, vagyis azzal, hogy a bennük tárolt energiát vissza is lehet táplálni a hálózatba, ha szükség van rá. 

Az akkumulátoros villanyautók termelése felfuttatásának fenntarthatósága azonban erősen függ a környezetre gyakorolt hatástól a nyersanyagok kinyerésétől a megsemmisítésükig. Négy ponton van szükség a beavatkozásra: a bányászatban, a gyártási eljárásokban, az akkumulátorfejlesztésben és az újrafelhasználási lehetőségek kihasználásában.

Egyre nagyobb teret nyernek az elektromos autók Fotó: Pixabay

Nemcsak a francia politikán áll vagy bukik azonban a francia autóállomány elektrifikációja. Kína hatalmas tempót diktálva állítja át az autóiparát a villanyautók gyártására. Az európai és köztük a francia autógyártásnak – tekintve a dízelautók iránti kereslet máris érezhető visszaesését is – nagy kihívás a Kínában várhatóan 2019-től bevezetésre kerülő villanyautó-kvóta. Ha nem tudják fölvenni a tempót, nemcsak a kínai piacról szorulhatnak ki, de Európában is hátrányba kerülhetnek a kínai villanyautó-gyártókkal szemben. 

Neked ajánljuk
Ausztriában debütálhat a világ első hidrogénhajtású vonata Sínen van a napelem Évtizedetek óta nem készült ilyen kevés bor Európában Mesterséges aszály indíthat migrációs hullámot Irakból Hét hónapnyi csapadék zúdult Franciaországra – az árvíz halálos áldozatokat is követelt
Tovább a forrásra: levegomunkacsoport.hu
Vissza
Hírfolyam