2018. október 17., Hedvig
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter Időjárás

Bámulatos villanyjárgányok debütáltak a Genfi Autószalonon

A 88. Genfi Autószalonon világossá vált, hogy a nagy gyártók már nem sokáig hagyják a Teslának, hogy letarolja az elektromos prémiumautók piacát. A kiállítók ugyanis egyre-másra mutatták be e-autóikat az év első nagy európai expóján. Fotókon mutatjuk a figyelemre méltó villanyjárgányok debütálását. 

Jaguar I-Pace

A Jaguar nem egy meglévő modelljét alakította át elektromossá, hanem tiszta lappal kezdte a tervezést, aminek nyilvánvaló előnyei vannak: mivel az akkumulátor és a hajtás alkatrészei a padlóban kaptak helyet, az alumíniumkarosszéria szokatlan arányokkal rendelkezhet. Például az előretolt utastér jóval nagyobb lehetett, mint egy hasonló hosszúságú hagyományos SUV-ban. Nem kell a hatótáv miatt sem aggódni, a 90 kWh kapacitású lítiumion akkumulátorral oda-vissza meg lehet majd járni a Budapest–Bécs-távolságot, feltéve, ha a sofőr nem esik kísértésbe a 400 lóerőtől és az állandóan rendelkezésre álló 700 Nm nyomatéktól. (Bővebben itt már mi is beszámoltunk a figyelemre méltó járgányról.)

A Jaguar I-Pace Fotó: gims.swiss

Audi E-Tron 2

Nem sokkal előzte meg a Jaguar a német konkurenciát, ugyanis már az Audi és a Mercedes is az utolsó simításokat végzi a hasonló méretű elektromos szabadidőautóján. Ezek közül az előbbi márka volt az, amelyik ki is állította a sajátját, sőt, több E-Tront a kiállítás ideje alatt folyamatosan járatnak is Genf belvárosában, jelezve, hogy már nem kell sokat várni rá. Többféle változatot dobnak majd piacra kisebb és nagyobb kapacitású akkumulátorokkal, erősebb és gyengébb villanymotorokkal. Az szinte biztos, hogy az 500 lóerő teljesítményű csúcsváltozat hatótávolsága eléri majd az 500 kilométert, az Audi ugyanis korábban már jelezte, hogy addig nem készítenek villanyautót, amíg el nem érik ezt a lélektani határt, amit a vevők elvárnak tőlük.

Audi E-Tron 2 Fotó: gims.swiss

Hyundai 

Nemcsak a prémiummárkák rukkoltak elő szériagyártású elektromos SUV-val, hanem az elérhetőbb autókat gyártó Hyundai is. A koreaiak ráadásul nem is egy, hanem két eltérő technikájú környezetbarát szabadidőautóval érkeztek Genfbe. A tisztán elektromos Kona-E csúcsváltozata 204 lóerőt és 470 kilométeres hatótávot ígér, a Nexo viszont sokkal kisebb akkumulátorral is 800 kilométert tud megtenni, mivel az energiát a tankban hordott nagynyomású hidrogénből nyeri üzemanyagcella segítségével. 

Hyundai Nexo Fotó: gims.swiss

Volkswagen ID Vizzion

Az 5,1 méter hosszú, 660 km hatótávolságú ID Vizzion nemcsak a Volkswagen három év múlva érkező zászlóshajójának formájából adott ízelítőt, hanem a cég új technológiáiból is, mint például a Microsoft HoloLensen alapuló kivetített kezelőfelület, az ablakokra vetített kiterjesztett valóság, a digitális személyi asszisztens, vagy az 5-ös szintű önvezető rendszer, amely sehol nem igényli az emberi felügyeletet. Ennek megfelelően az ID Vizzionba pedált és kormány sem terveztek, de a 2021 körül érkező szériaváltozatban azért lesz, mivel a teljesen automatizált vezetést a Volkswagen csak a következő évtized közepére tervezi elérni.

ID Vizzion Fotó: gims.swiss

Rimac C_Two

A szalon talán legnagyobb szenzációját a Rimac szolgáltatta, amely története mindössze második típusát mutatta be Genfben. Az elektromos hajtású C_Two négy kerékagy-villanymotorja összesen 1914 lóerőt és 2300 Nm nyomatékot ad le, a vízhűtésű lítiumion akkumulátora 120 kilowattórás, ami elméletileg 650 kilométeres hatótávhoz elegendő. 0–97 km/órára 1,85, 0–300 km/órára 11,8 másodperc alatt gyorsul fel a dalmát hipersportautó, ami egy hajszállal még annál is jobb, amit a Tesla ígér az új Roadsterrel kapcsolatban. 

Rimac C_Two Fotó: gims.swiss
Neked ajánljuk
Szabad a vásár? Növelnék a környezetbarát kocsik eladását a magyar piacon Jön a tisztán elektromos Jaguar Már Gyöngyösön is lehet villanyautót tölteni A kormányzat is támogatja a klímavédelem ügyét Hamarosan felépül Európa legnagyobb kétoldalú napelemes létesítménye is
Tovább a forrásra: gyartastrend.hu
Vissza
Hírfolyam