2018. május 21., Konstantin
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter Időjárás

Sora sorakozó: már gyártják az üzemanyagcellás buszokat

Az abszolút zöld, melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás technológia fejlesztésében élen járó Toyota és Lexus bejelentette, hogy megkezdte a Sora elnevezésű autóbusz forgalmazását. Külön érdekesség, hogy ez az első olyan üzemanyagcellás jármű Japánban, amely típusengedélyt kapott. 

A Toyota azt tervezi, hogy az első széria várhatóan több mint 100 járműből áll majd, amelyek a japán fővárosban állnak szolgálatba a 2020-as tokiói olimpiai és paralimpiai játékokon. 

A Toyota tavaly indította útjára „Start Your Impossible” (Vágj bele a lehetetlenbe!) globális vállalati kezdeményezését, jelezve, hogy autógyártóból mobilitási szolgáltató vállalattá szeretne válni. Ennek vezérlőelve a Toyota azon törekvése, hogy hozzájáruljon vásárlói életminőségének javulásához – és ezzel együtt a közösség fejlődéséhez –, és hogy részese legyen egy fenntartható társadalom megteremtésének, amely mindenkit arra ösztönöz, hogy valósítsa meg lehetetlennek tűnő álmait.

 

A Toyota olyan buszt akart készíteni, amely a közösséget szolgálja: ezért választotta a Sora hajtásához a Toyota üzemanyagcellás rendszert (TFCS), amely

nem csupán környezetbarát, hanem természeti csapások esetén külső áramforrásként is szolgálhat.

A Sora emberközpontú, univerzális dizájnötletei és funkciói hűen tükrözik a Toyota azon törekvését, hogy a busz utasai számára a mobilitás egyszerű és természetes dolog legyen, ami hozzásegíti őket álmaik valóra váltásához.

Tovább a forrásra: autoszektor.hu
Vissza
Hírfolyam
Ajánló
(Mac)mentő? Az Apple forradalmasítaná az alumíniumgyártást „Jót, s jól”: 26 tanulmány a fenntarthatóságról 7 dolog, amit meg kell tennünk, ha nem akarjuk tönkretenni a Földet 8 meghatározó üzleti és fenntarthatósági trend 2018-ra A börtön ablakába mégis besüt a nap? Az Alcatraz zöldenergiával üzemelő múzeummá változott