2018. november 21., Olivér
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Fullasztó közlekedés: egyre csak nő a szén-dioxid-kibocsátás

Negyedével nőtt a közlekedés szén-dioxid-kibocsátása 1990 óta Európában. Az Európai Közlekedési és Környezetvédelmi Szövetség tanulmánya szerint az ok az autóiparban keresendő: szerintük az autógyártók tartják vissza a villanyautók, valamint az üzemanyag-hatékonyabb járművek előretörését. 

Az Európai Közlekedési és Környezetvédelmi Szövetség – amelynek a Levegő Munkacsoport is tagja – kutatásai arra a lehangoló következtetésre jutottak, hogy

az autógyárak fékezik mind a villanyautók, mind pedig a legnépszerűbb robbanómotoros modellek üzemanyag-hatékonyabb változatainak piacra kerülését.

Az EU 2021-től érvényes fogyasztáskorlátozási előírásainak a legtöbb gyártó részben úgy próbál megfelelni, hogy növeli a villanyhajtású modellek részesedését az eladott gépkocsik között. Ennélfogva előreláthatólag mindössze négy dízelmotoros modell újul meg teljesen 2018-ban, majd 2019-ben 14, továbbá 2020-ban még hét.

Nyíregyházán a tavalyi szmogriadó alatt az utat sem lehetett rendesen látni Fotó: MTI/Balázs Attila

A szövetség tanulmányából kiderül az is, hogy például a piaci részesedésüket 2001 és 2016 között 4 százalékról 26 százalékra növelő sportterepjárók (SUV-ok) jelentősen hozzájárulnak a közlekedés növekvő szén-dioxid-kibocsátásához.

Reménykedésre adhat okot, hogy a gyárak láthatólag igyekeznek növelni a nulla kibocsátású hibrid és a csak akkumulátoros villanyautók részarányát. Így a villanyhajtású modellek eladásának jelentős, 5-7 százalékos növekedése várható 2021-ig.

Neked ajánljuk
Tovább csökkentenék az új teherautók szén-dioxid-kibocsátását Sokan váltanának villanyautóra Ez a fűtési módszer mérsékelheti a budapesti szmogot Újra indul a „ne öntse a lefolyóba!” kampány Zero waste is the new black
Tovább a forrásra: vg.hu
Vissza
Hírfolyam