Kínában nincs apelláta: büntetés jár azoknak, akik nem gyártanak elegendő villanyautót
A jövő évtől Kínában az autógyártóknak egy előre meghatározott kvótát kell teljesíteniük az elektromos és hibrid járművek értékesítését illetően. A kvótát saját gyártással és más gyáraktól beszerzett járművekkel is teljesíthetik, ellenkező esetben büntetésre számíthatnak.
A nagy nemzetközi autógyárak azzal számolnak, hogy 2025-re kínai eladásaiknak már 35-50 százaléka részben vagy teljesen elektromos járművekből állhat. „Alig néhány év alatt Kína szinte jelentéktelen szereplőből 2017-re az elektromos autók globális forgalmának közel ötven százalékát bonyolító piaccá nőtte ki magát” – mondja Christopher Robinson, a Lux Research elemzője, aki azt is kiemelte, hogy a villanyautókat gyártó cégek jelentős része jelen van a kínai piacon.

A kínai autógyártók szakmai szervezete, a China Association of Automobile Manufacturers szerint az idei első negyedévben Kínában 143 ezer teljesen elektromos és benzinmotor-elektromos hibrid autót adtak el, vagyis 154 százalékkal többet, mint a tavalyi első negyedévben. Összehasonlításképpen az USA-ban tavaly az egész évben összesen valamivel kevesebb mint 200 ezer elektromos és hibrid járművet adtak el.
A változást jól példázza az is, hogy az idei pekingi autószalonon is a villanyautók kapják majd a főszerepet.