2018. november 13., Szilvia
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Egyre több hibrid és tisztán elektromos autót vásárolnak Németországban

A német energiahivatal, a Dena (Deutsche Energie-Agentur) szövetségi gépjármű-nyilvántartás (Kraftfahrt-Bundesamt) adataira támaszkodó kimutatása szerint a január–márciusi periódusban az elektromos, hibrid és gázüzemű autók részaránya egy év alatt 2,8 százalékról 4,7 százalékra emelkedett.

Németországban tavaly a forgalomba helyezett hagyományos hajtású autók száma 2,7 százalékkal 3,4 millióra emelkedett, eközben az alternatív hajtású autóké 80 százalékkal 118 ezerre nőtt. Részarányuk pedig az összes forgalomba helyezett autó között 3,4 százalékra emelkedett 2,0 százalékról. Ez az arány az idei első negyedévben már 4,7 százalékon állt. 

2018 első három hónapjában a 283 ezer dízelnek közel kétszeresét, 553 ezret helyeztek forgalomba benzines autóból. Tavaly egész évben másfélszeres volt a benzinesek előnye a dízelekkel szemben: 1,98 millió benzines került az utakra 1,33 millió dízellel szemben. Részarányuk pedig a teljes forgalomban 58 százalékra nőtt a 2016-os 52 százalékról, miközben a dízeleké 39 százalékra csökkent az előző évi 46 százalékról. A korábbi években nagyjából kiegyenlített volt az arány a dízel és a benzines autók között. 

Németországban egyre több tisztán elektromos autót adnak el Fotó: Wikimedia

A tisztán elektromos autókból 9102 példányt helyeztek forgalomba az első negyedévben, ami 22 százalékos részarány az összes alternatív hajtású autó között. 

Hálózatról árammal tölthető (plug-in) hibrid autó 8447 került forgalomba az idei első negyedévben, ami 20 százalékos részarány a tavalyi 25 százalék után. A 19 834 hibrid (robbanómotoros-elektromos) autó az első negyedévben forgalomba helyezett alternatív hajtású autó 48 százalékát adta, tavaly 47 százalék volt az arány. 

Jelentősen nőtt a nagynyomású földgázzal (CNG) hajtott autók részaránya az alternatív járművek között: hét százalékra emelkedett a tavalyi háromról. Az alacsony nyomású autógázzal (LPG) hajtott autók részaránya viszont négy százalékról háromra csökkent. 

Neked ajánljuk
Stratégiai megállapodás a zöldebb Budapestért Európai Parlament: tovább kell csökkenteni az autók szén-dioxid-kibocsátását A villanyautó-töltés is lehet zöldebb Ritkábban betegszik meg az, aki kutyát tart Jönnek az okoserőművek
Tovább a forrásra: MTI
Vissza
Hírfolyam