2022. június 27., László
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Csökkentenék a kamionok károsanyag-kibocsátását

Egy, az Európai Parlament és a Tanács elé kerülő előterjesztés szerint 2025-től a jelenleginél lényegesen, legalább 15 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyaszthatnak majd a nehéz tehergépkocsik. Ha elfogadják az Európai Bizottság javaslatát, akkor évente, kamiononként 5000 eurót takaríthatnának meg a fuvarozók.

A bizottság javaslata az, hogy 2025-re a 2019-es évihez képest 15 százalékkal, a 2022-ben esedékes felülvizsgálat alapján pedig 2030-ra már 30 százalékkal legyen kötelező csökkenteni az új nehéz tehergépkocsik átlagos szén-dioxid-kibocsátását a maihoz képest. Számos nagyvállalat, mint az IKEA, az Unilever, a Carrefour és a Nestlé, valamint sok fuvarozói szervezet, köztük a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete ennél szigorúbb szabályozást követel.

A javaslatcsomag tartalmaz egy tervet a mainál áramvonalasabb, és így 3-5 százalékkal kevesebbet fogyasztó járművek kialakításának felgyorsítására is. Az áramvonalasított nehéz tehergépkocsik akár már 2020-tól megjelenhetnek az európai utakon.

2030-ra már akár 30 százalékkal csökkenhet az új nehéz tehergépkocsik átlagos szén-dioxid-kibocsátása Fotó: Freepik

„A közlekedés Európa legnagyobb szén-dioxid-kibocsátója. Miközben az Egyesült Államokban, Japánban, Kínában és Kanadában már évek óta érvényben vannak szén-dioxid-kibocsátási korlátozások az új tehergépjárművekre, az EU-ban ilyen nem létezik, így nem véletlen, hogy az európai piacon kínált modellek üzemanyag-hatékonysága csekély mértékben javult az elmúlt 20 évben” – állapította meg Vargha Márton, a Levegő Munkacsoport közlekedési témafelelőse.

„A Levegő Munkacsoport reméli, hogy a mainál jóval kevesebbet fogyasztó nehéz tehergépkocsik megjelenése a gyártók kínálatában nemcsak őket, hanem a többieket is gyors cserére ösztönzi majd, miáltal az éghajlatvédelmi előnyök mellett jelentősen javulhat hazánk levegője is” – kommentálta az Európai Bizottság javaslatát Lukács András elnök.

A civilek már azon dolgoznak, hogy mielőbb kötelező erejű jogszabály legyen, lehetőleg az abban megfogalmazottaknál még szigorúbb előírásokkal.

Neked ajánljuk
2035 után nem lehet majd új, belső égésű motorral hajtott autót eladni az EU-ban Javítja a Volán Budakeszi és a Zsámbéki-medence buszos közlekedését Hatalmas lépés Dániának, nagy lépés az Európai Uniónak A Lánchíd felújításának első éve egyetlen videóba csomagolva A forgalmas sztratoszféra élhetetlenebb bolygóhoz vezet
Tovább a forrásra: piacesprofit.hu
Vissza
Hírfolyam