Komoly fejlesztések indulnak a Toyotánál
A Toyota várakozása szerint szerint 2020 után a jelenlegi évi 3000 gépjárműről 30 000 darabra emelkedik az üzemanyagcellával működő elektromos autók (FCEV) iránti kereslet. A gyártó emiatt jelentős fejlesztések mellett döntött.
A Toyota Cityben található Honsha Plant üzem mellett teljesen új, nyolcszintes épületet húznak fel, ahol nagy tömegben tudják majd gyártani az üzemanyagcellákat. A Miyoshi Cityben lévő Shimoyama Plant gyárukban pedig új gyártósort telepítenek a nagynyomású hidrogéntartályok előállítására. Ezeket a tartályokat korábban a Honsha üzemében gyártották, jóval kisebb területen.

Az utóbbi gyártósor építése most kezdődik, míg az üzemanyagcella-gyártó egység épülete már szinte teljesen elkészült.
A tervek szerint a gyártás 2020-ban kezdődhet meg.
- Tudta? Az üzemanyagcellás technológia lényege, hogy hidrogén és oxigén felhasználásával állítanak elő elektromos áramot, az üzemanyagul szolgáló hidrogént pedig különleges üzemanyagtartályban tárolják. Fontos jellemzője a technológiának, hogy annak alkalmazásával semmiféle káros anyag nem kerül a környezetbe.