2018. november 13., Szilvia
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Tényleg meghódítják a világot a villanyautók?

Világszerte egyre nagyobb keletjük van az elektromos meghajtású autóknak. Ezt jól bizonyítja, hogy tavaly már az egymilliót is meghaladta az eladott villanyjárgányok száma. Külön érdekesség, hogy Kínában jóval nagyobb az e-autók piaca, mint Amerikában és Európában összesen. 

Németországban az e-kocsik piaca 2016 és 2017 között megduplázódott, és a norvég után már a legnagyobb Európában. Skandináviában egyébként tavaly minden második eladott személygépkocsi elektromos volt.

Terjednek a villanyautók másutt is: Horvátországban gyártják a Rimac (itt már írtunk róla) csúcskategóriájú sportkocsit, Lengyelországban pedig pályázatot írtak ki hazai fejlesztésű, elérhető árú villanyautóra.

Az elektromos autók jelentős szerepet játszanak a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésében Fotó: Pexels

A VILÁG felismerte az e-autók fontosságát

Az EU illetékesei sokrétű javaslatokkal készülnek a fejlődés meggyorsítására, mivel különben nem fogjuk tudni elérni a kitűzött klímavédelmi célopkat.

Tanulságos a felmérés, amely szerint

villanyautók (elsősorban elektromos buszok) alkalmazásával napi 279 000 hordóval lehetne csökkenteni a világ olajfogyasztását.

Támogatja az unió, hogy anyagi ösztönzéssel segítsék az e-kocsik elterjedését. A belga, a francia, a német és a brit kormány már hozzájárul azok vásárlásához, Norvégiában és Hollandiában pedig a fogyasztási adó elengedését vagy jelentős csökkentését tervezik ezekre a járművekre.

A várakozások szerint is nőni fog az elektromos autók iránti kereslet Fotó: Pixabay

India pedig célul tűzte ki, hogy 2030 után csak villanyautók közlekedhessenek az országban, hogy véget vessenek a légszennyezés okozta súlyos egészségkárosodásnak.

Vita van az unióban arról, hogyan számítsák a jövőben a robbanómotoros járművek károsanyag-kibocsátását. A gyártók azt szeretnék, ha a járművek súlya maradhatna az alap, a környezetvédők képviselői amellett érvelnek, hogy – amerikai és kínai mintára – a kocsik „lábnyoma”, azaz a környezeti kihatás legyen a mérce.

A hosszú távú, 2050-ig szóló tervezésnél mindenesetre figyelembe kell venni az Európai Energia Ügynökség adatait: míg az e-járművek 2014-ben a világ áramfogyasztásának mindössze 0,03 százalékát tették ki, azok elterjedésével a század közepéig már 9,5 százalékra emelkedhet a szükséglet.

Neked ajánljuk
Stratégiai megállapodás a zöldebb Budapestért Európai Parlament: tovább kell csökkenteni az autók szén-dioxid-kibocsátását A villanyautó-töltés is lehet zöldebb Hogyan állhatnánk másképp a hulladékhoz? Három tipp, amit érdemes ellesni a passzív házak építőitől
Tovább a forrásra: piacesprofit.hu
Vissza
Hírfolyam