2018. szeptember 19., Vilhelmina
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter Időjárás

Jöhetnek az újabb villanyautók! Beindult a világ legnagyobb akkumulátorgyára

Megkezdődött a termelés a világ legnagyobb akkumulátorgyárában, amely Kínában kapott helyet. Közben persze a többiek sem pihennek: a Tesla annyira pörög, hogy a Panasonic másokat már alig tud kiszolgálni, a BP pedig gyorstöltőket telepít minden hazai kútjához.

A kínai BYD járműgyártó az ország északnyugati részén fekvő Csinghaj tartományban nyitotta meg legújabb létesítményét, amely az építkezés jövőre tervezett befejezését követően a világ legnagyobb kapacitású lítiumionos akkumulátorokat gyártó üzeme lesz. Az évente 24 gigawattórás kapacitásra tervezett gyár a BYD harmadik ilyen egysége, és alapvető szerepet vállal a társaság útitervének megvalósításában, amely szerint a cégcsoport 2020-ra összesen 60 gigawattórára növelné a teljesítményét.

A BYD kapacitásainak gyors ütemű növelése az „új energia járművek” (new energy vehicle, NEV) fejlesztését priorizáló kínai stratégiába illeszkedik – ez nemcsak a hatalmas ország légszennyezettségi mutatóinak visszaszorítását célozza, de része a technológiai vezető szerepre törekvő nagyhatalom erőfeszítéseinek is.

A BYD elnöke már tavaly azt nyilatkozta, hogy várakozásai szerint 2030-ra kizárólag elektromos járművek közlekednek majd a kínai utakon.

Fotó: BYD/Facebook

A Reuters beszámolója alapján 2018 első öt hónapjában 328 ezer elektromos járművet értékesítettek világszerte, ami több mint 140 százalékkal több az előző év megfelelő időszakában szállított mennyiségnél. 

Az új akkumulátorgyár elindításának további aktualitást ad, hogy a japán Panasonic bejelentette, az akkumulátorok szállításában fennakadások várhatók. A hiány a Tesla Model 3 elektromos autóknak köszönhető, pontosabban a Tesla erőfeszítéseinek, hogy június végére elérje a korábban célul kitűzött heti 5 ezer darabos gyártási mennyiséget.

A Panasonic a Tesla mellett a Toyotával is összeállt az elektromos hajtású járművekbe szánt telepek fejlesztésére, amivel a Teslától való függőség kockázatait csökkentené. A japánok a mostani pénzügyi évre prognosztizált 1,8 ezer milliárd jenről (16,3 milliárd dollár) 2022-re 2,5 ezer milliárd jenre (22,6 milliárd dollár) növelnék a járműiparhoz kapcsolódó bevételeiket. A mai lítiumionos akkumulátortechnológia teljesítményének érdemi továbbfejlesztését legkésőbb 2015-re várják, amit a szilárdtest-akkumulátorok széles körű piacosítása követhet majd.

Az egyik legnagyobb olaj- és gázipari vállalat, a BP szintén csütörtökön közölte, hogy 130 millió fontért felvásárolja az Egyesült Királyság legnagyobb, elektromos járművekhez való töltőket gyártó cégét. A Chargemaster ultragyors, 150 kilowattos töltői nagyjából 10 perc/100 kilométer hatékonysággal működnek, és a bejelentés szerint egy éven belül megjelennek a BP mind az 1200 brit töltőállomásán. Maga a Chargemaster eddig 6500 töltőpontot telepített az országban.

Az olajcég várakozásai szerint az elektromos járművek száma a 2016-os egymillióról 2040-re 300 millióra növekszik világszerte – ebből 12 millió éppen a brit utakon jelenhet meg, ahol tavaly még csak 135 ezer darab volt belőlük.

Neked ajánljuk
Fókuszban a villanyautók: újabb akkumulátorgyár épül Kínában A Jaguar adja a Tesla ellenfelét? Sok mindenre lehet használni a nyugdíjas akkumulátorokat Gombából táskát? Baraksó Alexandra szerint lehetséges! Lézerekkel bombázza a Földet a NASA új műholdja
Tovább a forrásra: bitport.hu
Vissza
Hírfolyam