2019. augusztus 19., Huba
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Pályára vitték az első elektromos túraautót

A SEAT-ból kivált Cupra villanymotoros versenyautója a fejlesztés utolsó fázisába érkezett: integrálták az akkumulátorokat a jármű többi elemével, jöhet a finomhangolás. A járgány  egyébként Horvátországban már lefutotta az első tesztköröket. Videón mutatjuk, hogyan teljesített!

A 6072 önálló cellából álló akkucsomagot most először építették be a Cupra (korábban itt már írtunk a járgányról) prototípusába; természetesen korábban minden elemet külön-külön már leteszteltek. A kezdeti tapasztalatok jók, a továbbiakban a komponensek összehangolása vár a mérnökökre.

Az elektromos túraautók bajnokságában (E-TCR) négy- vagy ötajtós szériamodellek indulhatnak, legfeljebb 500 kW (677 LE) csúcsteljesítménnyel és 300 kW (405 LE) állandó teljesítménnyel, hátsókerék-hajtással. Az akkumulátorok maximális kapacitása 65 kWh. A hajtáslánc (villanymotor, erőátvitel, akkucsomag) minden autóban ugyanaz lesz. A futómű elöl MacPherson, hátul kettős keresztlengőkaros konstrukció.

Az első tesztkörökről videó is készült: 

Neked ajánljuk
Most már Monoron is megéri villanyautósnak lenni Jay Leno szerint lejárt a benzines autók ideje Ön tudja, hogy melyik országban üzemel a legtöbb elektromosautó-töltő? Le a lakkal! Így készül a vegyszermentes körömlakklemosó Kína napos oldala
Tovább a forrásra: vezess.hu
Vissza
Hírfolyam