2018. november 21., Olivér
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Gondolta volna? Magyarországon a legolcsóbb elektromos autót tartani

A villanyautók nemcsak környezetbarát közlekedési eszközök, de ma már több európai országban is versenyképes alternatívái a benzin- és dízelüzemű járműveknek. Egy 21 európai országot érintő kutatásból ráadásul kiderült, hogy Magyarországon a legalacsonyabb az elektromos autók havi átlagos fenntartási költsége.

A LeasePlan flottakezelő frissen kiadott, éves Car Cost Index elemzése szerint költségek tekintetében a kontinensen egyedülálló módon hazánkban nem kell gépjármű-, cégautó- és regisztrációs adót, illetve vagyonszerzési illetéket fizetniük a villanyautósoknak.

Az elemzés megállapította továbbá, hogy több európai országban is egyre kevésbé költséges az elektromos autók fenntartása a hagyományos meghajtásúakéhoz képest.

Van, ahol egyenesen olcsóbb is, ami ígéretes jele annak, hogy a villanyautók elterjedése általános trend lehet a közeljövőben.

Magyarországon a legolcsóbb elektromos autót tartani Fotó: MTI/Faludi Imre

A gépkocsi-fenntartási költségek jelentősen eltérnek Európa különböző országaiban: Lengyelországban 448 euró, míg Olaszországban 761 euró havonta ez az összeg. Magyarországon 479 euró a havi átlag, egész Európában pedig 616 euró.

A GDP arányában vizsgálva az olasz, a finn és a belga autósoknak kerül a legtöbbe fenntartani az autót, míg magyar, ír, lengyel és svájci társaiknak a legkevesebbe.

Az elektromos autózás költségei jelentős szórást mutatnak Európában. 

Magyarországon a legalacsonyabbak, ahol a havi átlag 597 euró. Olaszországban ezzel szemben havonta 986 eurót kell erre fordítani, vagyis itt a legdrágább a villanyautó-használat. Sok más európai országban az elektromos autók tulajdonosai többet adóznak. A villanyautó-tulajdonosok 131 eurónyi adót fizetnek havonta a magasabb beszerzési árak miatt. Ez jóval több, mint a benzines (104 euró) és a dízeles (108 euró) járművek használóinak átlagdíja.

A magyar adatok szerint hazánkban azonban egyáltalán nem kell ezzel a tétellel számolni, amely az elemzésben részt vevő országok között egyedülálló. Ráadásul az elektromos járművek beszerzéséhez Magyarországon tavaly májusig maximum 1,5 millió forintos állami támogatást is lehetett igényelni.

Az e-autósok sokat spórolnak az üzemanyagon. Átlagosan 39 eurót költenek áramra havonta, szemben a benzines és dízeles autósokra jellemző havi 110 és 78 eurós üzemanyagköltséggel.

Neked ajánljuk
Tiszta levegő díjjal váltana villanyra az Uber Különleges újításon dolgozik a Tesla Bloomberg: 2040-re 559 millió villanyautó lesz a világ útjain Több emelet magas hullámok pusztítottak Tenerifén WC-világnap: a szennyvízkezelést nem szabad félvállról venni
Tovább a forrásra: piacesprofit.hu
Vissza
Hírfolyam