2018. augusztus 17., Jácint
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter Időjárás

Váratlan helyről sürgetik a dízel- és benzinmotorok betiltását

A Shell támogatná, hogy a jelenleg tervezett 2040-es céldátumnál hamarabb tiltsák be a belsőégésű motorokat az Egyesült Királyságban. Egy korábbi dátum kijelölése megkönnyítené a befektetői döntéseket és a fogyasztói attitűd megváltoztatását – véli Ben van Beurden, a társaság vezérigazgatója.

A Shell-vezér a The Guardiennek adott interjújában kiemelte, hogy szerinte az Egyesült Királyságnak e téren jóval nagyobb sebességet kellene diktálnia, mint a világ többi részének, így például az e-mobilitásra szükségszerűen lassabban váltó Afrikának vagy Ázsiának. 

Az elektromos autók terjedése több fronton is kihívást jelent az olajcégeknek, miután fő termékük, az olaj keresletének csökkenése mellett benzinkútjaik forgalmát is veszélyezteti.

Az olajtársaságok igyekeznek nyitni az e-mobilitás felé.

A Shell támogatja a dízel- és benzinmotorok betiltását Fotó: Wikimedia

Ennek jegyében a Shell tavaly októberben megvásárolta az egyik legnagyobb európai elektromos töltőpontokat üzemeltető NewMotion nevű holland társaságot, amely több mint 30 ezer e-kúttal rendelkezik Hollandiában, Németországban, Franciaországban és az Egyesült Királyságban. A BP pedig közölte (itt már beszámoltunk róla), hogy 130 millió fontért megvásárolja az Egyesült Királyság legnagyobb elektromosautó-töltőket előállító cégét, a Chargemastert, és a vállalat tervei szerint az akvizíciót követő 12 hónap folyamán 1200 brit benzinkútját gyorstöltőkkel szereli majd fel.

A szigetországban napjainkban mintegy 140 ezer részben vagy teljes mértékben elektromos autó van üzemben, az újautó-piacon pedig mintegy 2 százalékos részesedéssel rendelkeznek az elektromos járművek. A tisztán elektromos járművek azonban ennek a mennyiségnek csak kis részét teszik ki.

A tiszta energiaforrásokra való áttérés melletti kiállás mellett ugyanakkor van Beurden erősen kritizálta azt a jelenséget, hogy a tengerentúlon több város peres úton kívánja elismertetni a nagy olajcégek klímaváltozásban betöltött felelősségét.

Neked ajánljuk
Hajrá! Üzemanyag-hatékonysági rekordra készülnek a magyar diákok Megújuló prioritások a Duna völgyében A Shell már 30 évvel ezelőtt tisztában volt a klímaváltozás veszélyeivel A szárazság a régészek kezére játszott Nagy-Britanniában Jóval magasabb a Déli-óceán szén-dioxid-kibocsátása, mint azt eddig gondolták
Tovább a forrásra: portfolio.hu
Vissza
Hírfolyam