2018. augusztus 18., Ilona
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter Időjárás

Brutális bírságot kaphatnak az autógyártók

Az Európai Unió 2020-tól új, szigorúbb, kilométerenként 95 grammos átlagos szén-dioxid-kibocsátási határértéket vezet be az autógyártók személygépkocsi-termékpalettájára. Amennyiben a gyártók nem teljesítik a károsanyag-kibocsátási határértéket, úgy akár 14 milliárd euró (4516 milliárd forint) feletti összegre is rúghat a rájuk kiszabható bírság. 

A kibocsátási normát fokozatosan vezetik be, azt 2021-től kell majd a járművek valós közúti üzemi terhelését a korábbinál pontosabban modellező WLTP- (Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) tesztelési eljárás szerint teljesíteni.

A határértéket nem teljesítő flottákra már 2020-ban és 2021-ben is súlyos bírságot vethet ki az EU.  

A londoni IHS Markit gazdaságkutató intézet előrejelzése szerint az autópiac keresleti szerkezetének eddig prognosztizálható alakulása alapján az autógyártók a legjobb esetben átlagosan 102,3 g/km szén-dioxid-kibocsátási átlagot tudnak elérni, ez pedig 11 milliárd eurós bírságot vonhat maga után; ennél kedvezőtlenebb esetben pedig 122,9 g/km átlagos kibocsátással 14 milliárd eurót kell fizetniük.

Akár 14 milliárd euró (4516 milliárd forint) feletti összegre is rúghat az autógyárakat sújtó uniós bírság, ha nem teljesítik a teljes modellpalettára 2021-től érvényes átlagos károsanyag-kibocsátási határértékeket Fotó: Pixabay

Az autógyártók csak úgy tudják elkerülni a tetemes bírságot, ha „földcsuszamlásszerű” változás következik be a teljesen vagy részben elektromos autók keresletében Európában.

A Volkswagen dízelbotránya után az egyébként viszonylag kedvező szén-dioxid-kibocsátási paraméterekkel rendelkező dízelautók iránt csökkenő és a benzines autók, sőt ezen belül a magas fogyasztású SUV-modellek iránt növekvő piaci kereslet miatt 2017-ben első alkalommal emelkedett az autógyártóknál a gyártmányflotta károsanyag-kibocsátási átlaga.

Neked ajánljuk
Szolid, de hatékony a villanyos Kia Niro Tiszta stílus: debütáltak a Mercedes villanykamionjai Önvezető Jaguarral jön a Google A szárazság a régészek kezére játszott Nagy-Britanniában Jóval magasabb a Déli-óceán szén-dioxid-kibocsátása, mint azt eddig gondolták
Tovább a forrásra: origo.hu
Vissza
Hírfolyam