2018. december 12., Gabriella
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Megérkezett a zéróemissziós e-Crafter

Hamburgban debütált a Volkswagen tisztán elektromos hajtású kishaszonjárműve, az e-Crafter, amelynek hasznos teherbírása elérheti akár az 1,72 tonnát is. A 100 kW (136 lóerő) teljesítményű villanyfurgon a márka első nagy méretű zéróemissziós modellje.

Az e-Craftert a legkülönfélébb városi alkalmazásokra fejlesztették ki, például csomagkézbesítésre, kisiparosok, kiskereskedők és energiaszolgáltatók szállítási feladatainak ellátására.

A jármű a 173 kilométer (NEDC szerint) hatótávolságával könnyedén megfelel a városi kishaszonjárművek napi futásigényének, miként a 90 kilométer/órában korlátozott legnagyobb sebessége is elegendő erre a területre. 

A második generációs Crafter típust már eleve annak figyelembevételével fejlesztették ki, hogy elektromos változata is készül majd, így a tervezők optimálisan helyezték el az elektromos hajtáslánc elemeit. Például a lítiumion akkumulátort helytakarékosan építhették be a karosszéria alá. Így változatlan maradhatott a 2,59 méter magas, 10,7 köbméteres raktér. A legnagyobb hasznos teherbírás 0,975 és 1,72 tonna között lehet a specifikációtól függően.

Megérkezett a zéróemissziós e-Crafter Fotó: Volkswagen

A jármű orrában elhelyezett EEM85 szinkron villanymotor legnagyobb teljesítménye 100 kilowatt, míg legnagyobb nyomatéka 290 newtonméter. A nyomatékot egy egyfokozatú fordulatszám-csökkentő áttétel továbbítja az első kerekekhez differenciálműn keresztül. Mindezek egyetlen kompakt modult alkotnak. A villanymotor és az akkumulátor közötti nagyfeszültségű áram áramlását a teljesítményelektronika szabályozza, amely az egyenáramot váltakozó árammá alakítja. Miközben egy egyenáram/egyenáram konverter állítja elő a 12 voltos feszültséget a jármű elektromos rendszerének.

A Volkswagen Haszonjárművek számos kiemelt európai ügyfelét bevonta az e-Crafter kifejlesztésébe, ezeknek a flottaüzemeltetőknek a tapasztalatait, illetve ajánlásait pedig felhasználta a modell tökéletesítéséhez. „Kiváló kezelhetőség, jó gyorsulás még teljes terheléssel is, kitűnő menetkényelem, könnyű vezethetőség” – ezek a visszajelzések érkeztek a tesztek után.

Neked ajánljuk
Villanyautókhoz gyártana akkumulátort a Varta 600 Tesco, 2500 elektromos töltőpont Az Audi rákapcsolt a villanyautó-gyártásra 7500 tonna: már az űr is tele van szeméttel Pályázat innovatív, energiatudatosságra fókuszáló ötletekre
Tovább a forrásra: autopro.hu
Vissza
Hírfolyam