2018. december 19., Viola
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Elektromos autót mindenkinek!

A 30-as években a Volkswagen koncepciója a Bogárhátúval az volt, hogy a motorizációt és a közlekedés, utazás lehetőségét széles tömegek számára lehetővé tegye. Most az elektromos autózással kapcsolatban is hasonló az elképzelése a gyártónak.

A villanyautózásról szóló terveket az Electric for All (Elektromosat mindenkinek) nevű reklámkampánnyal támogatva mutatta be a Volkswagen. A gyártó kiemelte: ekkora jelentőségű projektjük azóta nem volt, hogy a Bogárhátút leváltotta a teljesen más koncepciójú Golf. Mint kiderült, a beruházásra 6 milliárd eurót tettek félre – a tervek szerint 2025-ben a Volkswagen-csoport húsznál több tisztán elektromos modellt fog kínálni. 

Nem most kezdi a konszern a hibrid és tisztán elektromos autók gyártását, hiszen a GTE-modellek plug-in hibridként, az e-Golf és az e-Up pedig tisztán elektromos üzemű autóként régóta jelen van a kínálatban, azonban az I.D. koncepció ezeken a megoldásokon messze túlmutat. Az I.D. az elektromos korszak megalapozója, úttörője. A Volkswagen ugyanis felismerte, hogy

jó minőségű, kompromisszummentes elektromos autó csak úgy születhet, ha eredetileg is elektromos üzeműnek van tervezve.

A Volkswagen számára realizálódott, hogy egy első ceruzavonástól induló tervnél, amelyben tisztán elektromos autó a cél, nem kell ennyi kompromisszumot kötni, és a koncepció sokkal élhetőbbé teszi a terméket; ráadásul a végén olcsóbban jön ki a gyártás is.

Az  elektromos hajtás ma még újdonság, csak egy alternatíva a fosszilis üzemanyaggal működő, régóta fejlesztett járművekkel szemben, azonban a közeljövőben át fogja venni a szerepüket, és lassan az egyik megoldás lesz a többi, ma még alternatív hajtásúnak nevezett jármű mellett. 

Az elektromos modellek jelenleg drágábbak, ahhoz azonban, hogy valóban konkurensei legyenek a mai belső égésű motoros társaiknak, több problémát is meg kell oldani – egyebek mellett ilyen a hatótáv és a töltés kérdése.

Fotó: Volkswagen

A Volkswagen azonban látványosan nagy erőkkel és sok pénzzel fogott a koncepció megvalósításába. Ha visszagondolunk a 30-as évekre a népautóval kapcsolatban, egyszer már sikerült nekik.

  • A koncepció részleteiről a totalcar.hu cikkében lehet bővebben olvasni.
Neked ajánljuk
Villanyautókhoz gyártana akkumulátort a Varta 600 Tesco, 2500 elektromos töltőpont Az Audi rákapcsolt a villanyautó-gyártásra A szmog akadályozza a napenergia térnyerését? El fog tűnni a krumpli Magyarországról a klímaváltozás miatt?
Tovább a forrásra: totalcar.hu
Vissza
Hírfolyam