600 Tesco, 2500 elektromos töltőpont
A Volkswagen számára minden eddiginél fontosabbá vált az elektromos autók népszerűsítése. A törekvéseket jól példázza, hogy a márka a következő három évben közel 2500 elektromos töltőpontot telepít hatszáz brit Tesco parkolójába.
A VW az elektromos autók vásárlására ösztönözné az embereket azzal, hogy egyszerűbbé teszi az elektromos autók töltését, sok fejtöréstől szabadítva meg őket ezzel – mondta a cég nagy-britanniai vezetőségének tagja, Mike Orford a CNBC-nek.
„Azoknak, akik lakásban élnek, és elektromos autót vennének, nincs lehetőségük otthon tölteni az autójukat, mert csak az utcán tudnak parkolni. De ha úgy gondolkodnak, hogy hetente kétszer egyébként is a Tescóban vásárolnak, akkor már életképesnek tűnik az ötlet” – magyarázta.

A brit Motorgyártók és Kereskedők Társasága (SMTT) adatai szerint idén 120 ezer alternatív meghajtású járművet helyeztek forgalomba Nagy-Britanniában, 22 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.
A nagyobb Tesco üzleteknél telepítendő töltőállomásokon az ügyfelek választhatnak az ingyenes, de lassabb, 7 kw-os, és egy fizetős, de sokkal gyorsabb töltést biztosító 50 kw-os opció közül.
A töltőpontokat a Pod Point töltőhálózat-üzemeltető telepíti, és azok a VW ígérete szerint a legtöbb villanyautóval kompatibilisek lesznek. A vállalatnál a projekttől azt várják, hogy a töltők használata a vásárlók mindennapjainak részévé válik.