2019. április 24., György
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

2018 felvillanyozó év volt áruszállítás szempontjából

2018 kétségtelenül ugródeszka volt a zéróemissziós áruszállítás felé: özönlöttek a megrendelések a Tesla Semire, és számos világhírű kamiongyártó mutatott be tisztán elektromos járművet, köztük a Daimler, a Renault Trucks vagy éppen a Volvo Trucks.

2018-ban sok elektromos kamion állt munkába, ezzel is csökkentve a vállalatok működésének szénlábnyomát, és megmentve az embereket a kipufogókból távozó káros anyagoktól. 

A múlt héten például a Daimler teljesítette ígéretét, és leszállította első eM2 106-os villany-teherautóját a Penske Truck Leasing Corporationnek az Egyesült Államokban, karácsony előtt pedig a holland DAF lepte meg a Jumbo kereskedelmi láncot a májusban bemutatott elektromos kamionjának legelső példányával. A CF típusjelzésű jármű hajtásláncát a VDL Groep fejlesztette, aminek mérnökei egy 210 kW-os villanymotorral és egy 170 kWh-s akkupakkal szerelték fel a 37 tonna teherbírású kamiont. Így a DAF CF nagyjából 100 kilométert tud megtenni egy töltéssel, azaz kizárólag városon belüli, illetve város környéki disztribúciós feladatokra alkalmazható, de azokra kitűnően. Az akkumulátor másfél óra alatt tölthető fel teljesen, de a vállalat szerint már egy félórás villámtöltés után is szert tehet akkora hatótávra, amivel boldogan tud tovább dolgozni.

A Jumbo villanykamion Fotó: DAF

Mindeközben a hollandiai Jumbo 2020-ra a flottájának felét elektromos meghajtásúra szeretné cserélni – a lépéssel 50 százalékos szén-dioxid-kibocsátás-csökkenésre számítanak a 2008-as szinthez viszonyítva.

Neked ajánljuk
A villanyautókra sem teljesen igaz a zéró emisszió? Kínában készülhetnek a villany Smartok Ilyen az, amikor szétszednek egy Teslát, hogy megcsinálják belőle a világ leggyorsabb lakóautóját A papír valóban mindent elbír? Dubaj így csökkentené évente 1,6 millió tonnával a szén-dioxid-kibocsátását
Tovább a forrásra: villanyautosok.hu
Vissza
Hírfolyam