2019. június 25., Vilmos
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

A gyártókat hidegen hagyja a teherautók környezetszennyezése

Az Európai Unióban még mindig nem sikerült konszenzusra jutni a tehergépkocsik szén-dioxid-kibocsátásának szabályozásával kapcsolatban. A fő problémát azonban az jelenti, hogy a kormányok sok esetben előrébb tartják az autógyártók profitját.

Régóta küzdenek a környezetvédő civil szervezetek a közúti közlekedés által kibocsátott üvegházhatású gázok csökkentéséért. Nekik is köszönhető, hogy az Európai Unióban alakul a 3,5 tonna megengedett összsúlyúnál nagyobb tehergépkocsik szén-dioxid-kibocsátásának korlátozása.

A tagállamok által elfogadott álláspont szerint egy újonnan forgalomba állított tehergépkocsi átlagosan legalább 15 százalékkal kevesebb szén-dioxidot bocsáthat ki kilométerenként, mint 2019-ben; 2030-tól pedig 30 százalékkal kevesebbet.

Az Európai Parlament tavaly novemberben viszont arról határozott, hogy 2025-tól 20, 2030-tól pedig 35 százalékos legyen a csökkenés.

Hiába a büntetés, a gyártókat nem érdekli a teherautók szennyezése Fotó: Pixabay

Jogszabály viszont csak akkor lesz, ha az Európai Parlamentnek és a tagállami kormányok testületének, az Európai Tanácsnak sikerül kompromisszumra jutniuk, miközben

a teherautó-gyártók profitját az szolgálja a legjobban, ha semmilyen megállapodás nem jön létre.

Most a román elnökségen a sor, hogy még az uniós választások előtt tető alá hozzon egy megállapodást. A szabályozásban szó lesz annak kikötéséről is, hogy a kínálatban nagyobb arányban legyenek jelen a nulla kibocsátású – akkumulátoros, áramszedős, üzemanyagcellás villanyhajtású – teherautók.

Neked ajánljuk
Magyarországot is elérte a villanyautó-forradalom? Balesetet akadályozott meg a Tesla Autopilot-rendszere Íme a villanyautózás egyik legfontosabb eredménye Mi köze egy budapesti méhészet egymillió méhének a szállodaiparhoz? Vízben úszott Egerszólát
Tovább a forrásra: piacesprofit.hu
Vissza
Hírfolyam