2019. március 25., Irén, Írisz
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Egekben a repülők károsanyag-kibocsátása

Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) jelentéséből kiderült, hogy 2014-hez képest jelentősen megnőtt a légi közlekedés károsanyag-kibocsátása; az új technológiák pedig a forgalomnövekedés okozta többletet csak részben tudják ellensúlyozni. 

Az EASA az Eurocontrollal és az Európai Környezetvédelmi Ügynökséggel közösen készített tanulmányában azt írta,

a légi közlekedés 2014 óta 10 százalékkal több szén-dioxidot, 12 százalékkal több nitrogén-oxidot és 14 százalékkal több zajt bocsát ki,

miközben a repülőgépek fogyasztása 2014 óta 8 százalékot csökkent – ám pont ennyivel növekedett az utasforgalom ugyanebben az időszakban.

A forgalom növekedésére vonatkozó előrejelzéseket figyelembe véve az EASA szerint a jelenlegi környezetvédelmi akciótervek nem tudják visszafogni a 2040-ig várható 42 százalékos forgalomnövekedés káros környezeti hatásait.

Komoly problémát okoz a repülők szén-dioxid-kibocsátása Fotó: Pixabay

Ebben az időszakban a környezetvédelmi ügynökség szerint a szén-dioxid-kibocsátás 21, a nitrogén-oxidoké pedig 16 százalékkal emelkedik majd, miközben az évi 50 ezernél több gépmozgást kezelő repülőterek száma a 2017-es 82-ről 110-re emelkedik 2040-re, így a reptéri zaj egyre több embert fog érinteni. Javulás várható viszont a fogyasztásban, az egy utaskilométerre vetített kerozinfelhasználás 12 százalékkal mérséklődhet.

Patrick Ky, az EASA vezetője összefoglalójában az azonnali közös cselekvésre hívta fel a figyelmet, és azzal egészítette ki mondandóját, hogy hatékony megoldást kell találni, ha be akarják tartani a Párizsi Egyezményben vállaltakat, és ebből a légi közlekedési iparágnak is ki kell vennie a részét.

Neked ajánljuk
Ön tudja, hogy melyik országban adják el a legtöbb villanyautót? Újabb zéróemissziós SUV érkezik az utakra A betegségek és a halálesetek negyedét a környezetszennyezés okozza (videóval) 210 tonnával csökkenti a műanyag-felhasználását a Lidl A Toyotával Japán lehetne a hidrogénalapú üzemanyag bölcsője
Tovább a forrásra: airportal.hu
Vissza
Hírfolyam