2019. március 21., Benedek
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Munkába álltak a Volvo elektromos teherautói

Kis példányszámban, de elkezdték már gyártani a Volvo Trucks két kisebb villanymodelljét, az FL-t és az FE-t. Egyelőre a Renova hulladékszállító vállalat és a TGM logisztikai cég fogja munkára a zéróemissziós járgányokat. A márka azt ígéri, hogy felturbózzák a termelést.

Korábban itt írtunk arról, hogy a Volvo a meglévő közepes méretű teherautó-típusára, az FL alapjaira épített teljesen elektromos hajtású kukásautót, melyet már munkára is fogtak. Az első sofőrök, akik ilyen teherautókat vezetnek majd, korábban kipróbálhatták a prototípusokat, és a Volvo szerint

elsősorban a hajtás rövid reakcióidejét, illetve az alacsony zajszintet értékelték nagyra.

Az FL elektromos változatát 251 lóerő csúcsteljesítményű és 177 lóerő folyamatos teljesítmény leadására képes villanymotor hajtja, és 100 és 300 kWh közti akkumulátor-kapacitással kínálják. Ez legfeljebb 300 km-es hatótávot jelent, és mivel a TGM-nél várhatóan városi szállításra használják majd az elektromos Volvókat, ez akár elég is lehet egy egész napra.

Már munkába állt a Volvo elektromos teherautója Fotó: Volvo

A nehezebb FE – ezt használják majd a szemétszállítók – erősebb hajtást kap, ez 502 lóerő csúcsteljesítményű és 353 lóerő folyamatos teljesítményű, 300 kWh-s akkucsomagja pedig bőven elég lehet a hulladékszállítási feladatokra. 

Városi környezetben az elektromos modellekre való átállás a teherautóknál gyorsabban is végbemehet, mint a személyautók esetében, mivel ezen a területen jóval hamarabb megtérülhet az elektromos hajtás magasabb ára.

Neked ajánljuk
Újabb zéróemissziós SUV érkezik az utakra Ön tudja, hogy melyik országban adják el a legtöbb villanyautót? Gyorsabb a klímaváltozás, mint hittük, és ezt a gazdaság is megszenvedheti Üzemanyag a tengerből Átfogó programmal készül a kormány a szemetelés visszaszorítása érdekében
Tovább a forrásra: totalcar.hu
Vissza
Hírfolyam